جرم اونی که نداره و عاشق میشه چیه؟

یه دختر و پسری چند ماه پیش عاشق هم میشن! دختر 17 سالشه پسر و نمیدونم. فکر نمیکنم بیشتر از 22 سال داشته باشه.خانواده جفتشون در شرایط نا مساعد مالی به سر میبرن . خوب مگه اونی که فقیره حق نداره عاشق بشه؟ عشق هم مال اوناییه که دستشون به دهنشون میرسه؟ بگذریم پسره پیش بابای دختره که چوپون بوده کار می کرده. آخه تو شهرستان زندگی میکنن. بابای دختره وقتی میفهمه اینا هم رو دوست دارن با ازدواجشون موافقت می کنه ولی بعد از عقد دختره رو از خونه بیرون می کنه و میگه حالا که عاشق شدی برو از خونه من بیرون بهت جهاز نمیدم و پسره رو هم اخراج  می کنه .... من می گم چون وضع مالیش خراب بوده دنبال بهانه میگشته که جهاز نده ولی اینطوری دل دخترش رو شکسته و جلوی شوهرش آبروش رو برده! دو تایی جایی رو نداشتن که برن پسره بدبخت تر از دختره!!! یه آدم خیر دو تا اتاق داشته که میده به اونا ولی وسایل رو چه کنن؟ عمه ام با کمک ما مشغول درست کردن یه جهاز مختصر برای عروسی هست که حتی یه تکه موکت یا دو تا بشقاب یا یه لحاف نداره... و جرمش اینه که عاشق شده اونم با جیب خالی .... با چه ذوقی داره با همون مقدار کم پولی که جمع شده براشون تکه تکه می خره... فکر می کنید با 80000 تومن چقدر جهاز میشه خرید؟ در حالی که پول یه یخچال بیش از اینه؟ و اونا هیچی هیچی ندارن؟ و اونوقت بعضی از آدما انقدر دارن که نمیتونن خرج کنن... ماه قشنگیه ماهیه که همه به نوعی سعی میکنن خوب باشن.  تو رو خدا دعا کنید که پول خوبی براشون جمع بشه تا لا اقل بشه 4 تا تکه چیز آبرومند براشون درست کرد...

به بهانه ماه مبارک

سلام به همه اونم بعد از یه تاخیر چند روزه....

باور کنید که من دلم پیش شما هاست ولی واقعا بعضی روزها حتی فرصت نمی کنم که به کارهای روزمره ام برسم...اشکانه دیگه!!!!! 

خوب ماه مبارک رمضون هم شروع شد ... خدا کنه به هوای این که بعضی ها معتقدند که تو ماه مبارک باید آدم خوبی بود عادت کنن که بعد از ماه مبارک هم خوب باشن نه این که فقط تو این ماه دروغ و غیبت و ریا رو کنار بگذارن و از فردای عید فطر دوباره بشن همون آدم قبلی... دیروز یه جایی شنیدم که حضرت علی گفتن آدمها سه دسته هستن... بردگان یعنی اونایی به خاطر از ترس از خدا گناه نمی کنن

سوداگران یعنی اونایی که با خدا معامله میکنن گناه نمی کنن تا خدا اونا رو بهشت بفرسته و گروه آخر آزادگان یعنی اونایی که به خاطر عشق به خود خدا اون رو پرستش می کنن و به گفته هاش عمل می کنن... تو این دسته بندی کجا قرار داریم؟ راستی وبلاگ جالب دوست عزیزی که برام کامنت گذاشته بود رو ۳ بار رفتم ولی هر کاری می کنم نمیتونم کامنت بگذارم همش ارور میده بهتون پیشنهاد میکنم بهش یه سر بزنید خیلی جالبه...http://manyaremehrabanam.persianblog.com/

درمان روح

کم کم دارم میشم همون یاسمن قدیمی... راستش بعد از زایمان یه جوری اعتماد به نفسم رو از دست داده بودم یه جور ترس و بی ایمانی نسبت به خودم. انگار استرس و دردی که در حین زایمان تحمل کرده بودم تمام قدرت و نیروم رو با خودش برده بود. حتی شاید باور نکنید ولی هر کاری می کردم نمی تونستم مثل قدیم با خدا ارتباط برقرار کنم. حس میکردم توی یه کویر تنهای تنهام. اونم درست بعد از این که آرزوی به این بزرگیم که داشتن یه فرزند سالم بود برآورده شده بود. خدای بزرگ این دیگه چه امتحانی بود که باید پس میدادم. در حالی که همه کنارم بودن حس می کردم تنهام.  شبا وقتی برای شیر دادن بلند میشدم میترسیدم. ترسی که تا اعماق وجودم رسوخ می کرد و باعث میشد خیس عرق بشم. همش فکر می کردم میتونم بزرگش کنم؟ اشکان رو میگم... چند بار به خواهرم گفتم و بهم خندید و گفت مگه اولی رو نتونستی بزرگ کنی... نمیدونم وقتی حضور خدا در زندگی کمرنگ میشه ترس به دل آدم میفته یا وقتی ترس در درونت رسوخ کرد خدا حضورش کمرنگ میشه. فقط میدونم که ترس و عشق به خدا با هم یه جا جمع نمیشن. از زور استیصال به استاد انرژی درمانیم زنگ زدم و ازش خواهش کردم که بهم انرژی بده. کمی بهتر شده بودم تا این که پریروز مقاله ای خوندم که چیزی رو که یادم رفته بود یادم انداخت و اون اینه که برای عوض شدن فقط خودمونیم که میتونیم به خودمون کمک کنیم. انتخاب یک جمله تاکیدی مثبت... همون موقع شروع کردم ... من قوی هستم ..من قوی هستم... و هر بار که حس میکردم میترسم این جمله رو تکرار می کردم و جالبه که دیشب اصلا نترسیدم که بخوام تلاشی بکنم برای مبارزه با ترس... حالا دوباره گرمی حضور خدا رو که مثل آفتاب تو روزهای خنک پاییزی دلچسب و لذت بخشه در درونم حس میکنم...  شما هم اگه یه روزی خدای نکرده مثل من یه جای روحتون میلنگید میتونید از این روش برای درمانش استفاده کنید و من قول میدم که موفق میشید... در پناه حق شاد و سلامت باشید...

 

 

عشق در اولین نگاه

سلام به همگی

 هر چی تو اون نه ماه استراحت کردم حالا باید بدوم و تازه بازم به همه کار نمی رسم!!! باور کنید وقتی اشکان می خوابه من انقدر با سرعت مشغول کار میشم که انگار یه فیلم داره با دور تند پخش میشه!!! گاهی ظهر هم گذشته و من هنوز وقت نکردم جلوی آینه موهام رو شونه کنم ! بچه خوبه از دیدن مامانش سکته نمیکنه!!!خدا بهم قوت بده!!! مدتهاست که در مورد مطلب خاصی ننوشتم آخه برای نوشتن باید فکرت رو بتونی جمع کنی ولی من در حال حاضر فکرم هزار جاست!! خوب اول چند تا چیز مهم بنویسم اول از خواهرم مریم تشکر می کنم که زحمت گذاشتن عکس اشکان رو کشید اونم میون این همه کاری که داره آخه یادتونه که قرار بود عروس بشه و با فوت پسرداییم همه چی عقب افتاد حالا داییم زنگ زد و گفت تا قبل از ماه رمضون عروسی رو بگیرید و  قراره 18 مهر عروسی باشه.( ناگفته نماند که من برای این کار خیلی پشت صحنه زحمت کشیدم!!) دوم این که از دوست عزیزی که تمام تلاشش رو کرد که کمکم کنه واسه عکس ولی اون سایتی که عکس رو گذاشته بود پروکسی میداد هم ممنونم.  و سوم این که امروز میخوام ازتون یه سوال کنم. تا چه حد به عشق در اولین نگاه معتقدید؟