تو این شهر چی داریم؟

اقیانوس هستی

در بخشش نعمات

دست و دلباز است.

تمام خواسته ها و احتیاجات من

قبل از خواستن به انجام رسیده.

خیر و صلاح من از هر کس و هر سو

و از راههایی شگفت انگیز به سویم سرازیر میشود...

دوست خوبم محمد در وبلاگش یه سوال کرده بود که چون جوابش طولانی بود اینجا مینویسم...سوال کرده ما تو این شهر چی داریم؟

میدونی محمد این سوال تو تا شب ذهنمو مشغول کرده بود... آدم میتونه در عین فقر احساس دارا بودن کنه و در عین ثروت احساس فقر... چون این در واقع حس ماست که ما رو فقیر و غنی میکنه... نه فکر کنی دارم شعار میدم که آره مثلا معنویات و این حرفا نه! نه! اصلا این نیست. من میگم ما اگه با این دید زندگی کنیم که همه چی بده تموم اون چیزایی رو هم که داریم نمیبینیم... خودمو میگم مثلا اگه یه موقع دلم از یه کسی گرفته ناخواسته هیچکدوم از خوبی هاشو ندیدم و به محض این که اون دلتنگی تموم شده دیدم بابا طرف اونجوری ها هم که فکر میکردم بد نیست... من نمیدونم چند سالته. من 37 سالمه و خیلی خوب یادمه شاید 7 سال پیش تو همین شهری که تو انقدر غم انگیز توصیفش کردی اگه میرفتی بیرون همین چیزایی که تو میگفت بود. 8 سال پیش واقعا ما رنگ کم داشتیم. ولی الان پره از مانتوهای قرمز... صورتی... سرخابی....آبی زنگاری... تو واقعا این رنگارو نمیبینی؟ یه زمانی تو مانتو فروشیها فقط مانتوی سیاه و قهوه ای و سورمه ای میدیدی. ولی الان شاید فقط مانتوهای کارمندی این رنگا باشن. الان مانتو فروشی یه جعبه مداد رنگیه که کمتر توش رنگای سرد دیده میشه... من نمیگم مردم غم ندارن... نمیگم فقر و بدبختی نیست... ولی شادی هم هست. باور کن. یه سری به رستورانها بزن به کافی شاپها به پارکا... آخه تو لابد یه ساعتی که کارمندا تعطیل میشن و خسته دارن میرن خونه سوار اتوبوس شدی...تو دیگه با دید بی انصافی نگاه کردی ما اینهمه تابلوهای زیبا داریم. اینهمه بیلبوردهایی که دوست داری بعضی از میوه هایی که روش تبلیغ شده رو درسته قورت بدی... شبای جمعه از کنار شهر بازی رد شو... صدای جیغ مملو از شادی کسانی که اونجان یه جوری روحتو قلقلک میده که اگه چشماتو ببندی حس میکنی سوار یکی از اون وسایل بین زمین و آسمونی ... میدونی محمد میشه تاریکی رو دید . میشه وقتی میری بیرون بگردی دنبال چیزای دلتنگ کننده اما بهتره این کارو نکنی بگرد دنبال چیزای شاد... منظورم این نیست که آدم چشماشو به روی واقعیت ها ببنده من میدونم که فقر هست اعتیاد هست متاسفانه هزاران چیز بد هست ولی خوبی هم هست... سلامتی هم هست... شادی هم هست...عشق هم هست... و تو به جای این که تموم غمها و غصه ها رو جمع کنی روی هاله ات بهتره سعی کنی تا اونجایی که میتونی به اونایی که نیاز دارن کمک کنی و از داشته هات لذت ببری . ما تو این شهر عشق داریم عشق مادر به فرزند... عشق زن به شوهر... ما تو این شهر رنگ داریم اینهمه رنگای شاد اونم تو بهار که حتی درختا هم از همیشه زیباترن... ما تو این شهر اینهمه جوون موفق داریم... ما تو این شهر باشگاه خنده داریم... ما تو این شهر اینهمه وبلاگ نویس داریم که ممکنه هرکدوم یه درد بی درمون داشته باشن ولی واسه شاد کردن و انرژی دادن به دیگرون میان و مینویسن...توی این شهر پره از چیزای خوشحال کننده که فقط کافیه یه کم بخوای اونوقت میبینیشون...

نظرات 27 + ارسال نظر

اول که اول
بعدش هم واقعیت همینه که تو نوشتی
می شه هم نیمه پر لیوان و هم نیمه خالی اون رو دید
ولی نیمه خالی هیچ وقت چیزی نداره
نیمه پر حداقل تشنگی رو از بین می بره

ممنون از محبت شما :)
کامنت نوشتن در بلاگ اسکای برای من عذاب الیمه. به زحمت همین چند کلمه را نوشتم.

مانیا 1384/03/02 ساعت 17:42

یاسمن جان تا حدودی باهات موافقم. ولی نمی دونم چرا این شهرو هر جوری که هست با تمام بدیاش بازم دوست دارم
راستی من بلاگمو هر روز آپ می کنم. اینو گفتم چون پرسیده بودی کیا آپ می کنم

فاطمه 1384/03/02 ساعت 20:53

هم با تو موافقم هم با محمد.......آدم بعضی وقتا از این وضعیت قاطی می کنه....یه جورایی کم میاره....

گلابتون 1384/03/02 ساعت 22:37

به به، واقعا زیبا نوشتی، خیلی لذت بردم.

مریم 1384/03/03 ساعت 00:43

یاسمن جان

آره عزیزم ما در دنیایی که عشق حاکم است زندگی می کنیم پس ما با ید سعی کنیم آنرا در هر جا را پیدا کنیم.

در جواب محمد جان باید بگویم:

یکی از قوانین طبیعت این است که هیچ کس عمل نادرست انجام نمیدهد.
حتی هیتلر هم فکر میکرد به ملتش خدمت می کند!

خداوند میگو ید من همه چیز هستم و صفات خدا بی شمار است پس صفات ما هم که جانشینان او بر زمین هستیم نیز بی شمار است.

پس دوست خوبم هیچ چیز را نفی نکن چون آن همانطور است که باید باشد!

فقط به آن نگاه کن اگر آنرا دوست نداری سعی کن آنرا تغییر دهی.

ایده های نو برای حل مشکلات بیاور.

شاد و پیروز باشید

سلام.می بینم که دو باره یاسمن بانوی چند قدم نزدیکتر به خدا شدی!با نظراتت موافقم.

سلام خوبی متن خوب و زیبایی بود هر جا هستی موفق باشی به من هم سر بزن متن دادم قربانت مریم

سلام یاسمن خانوم میبینم که شاعر هم شدی و چند صباحی هست تو وبلاگ شعر مینویسی موفق باشی دوست عزیز به روزم پیش من بیا

پاییز 1384/03/03 ساعت 18:09 http://autumn.blogfa.com

پس چشم ها را باید شست... جور دیگر باید دید... ای بابا این لیوان که خالیه خالیه... اون نصفه پرش هم که خالی شده...

مهدی 1384/03/03 ساعت 19:59 http://www.rasanic.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
صحبت شما رو کاملا قبول دارم بعضی وقتا توی بدترین شرایط هم اگر درست نگاه کنیم میتونیم چیزای خوبی ببینیم.
اما همیشه هر کاری که کنیم هر چقدر هم که سعی کنیم بازم میبینم که نصف لیوان خالیه.
و البته بعضی وقتا هم از این ور اون ور میفتیم انقدر حواسمون به نیمه ژر میره که یادمون میره نیمه خالی هم هست و یا بر عکس.
نمیدونم کدومش درسته اما فکر میکنم همونطوری که نیمه ژر رو در نظر میگیریم حواسمون باشه که نیمه خالی ای هم هست

مهدی 1384/03/03 ساعت 19:59 http://www.rasanic.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
صحبت شما رو کاملا قبول دارم بعضی وقتا توی بدترین شرایط هم اگر درست نگاه کنیم میتونیم چیزای خوبی ببینیم.
اما همیشه هر کاری که کنیم هر چقدر هم که سعی کنیم بازم میبینم که نصف لیوان خالیه.
و البته بعضی وقتا هم از این ور اون ور میفتیم انقدر حواسمون به نیمه ژر میره که یادمون میره نیمه خالی هم هست و یا بر عکس.
نمیدونم کدومش درسته اما فکر میکنم همونطوری که نیمه ژر رو در نظر میگیریم حواسمون باشه که نیمه خالی ای هم هست

شاهد 1384/03/03 ساعت 21:53

mano bebakhshid ke nemitonam farsi ra roye in keyboard type konam, be dostaane shafighe o rafigh goftam baram email konan ke jaye har harf kojast vali...... bogzarim.
Yasaman aziz, az sohbathaat lezat bordam, man moteghedam maa ensaanhaa bayad be yek "ta'aadol" dar tafakoremoon, negaahemoon va ehsaasatemoon beresim. hich chiz dar in doyaa "motlagh" nist. hame chiz be andaazeye kaafi az oon "khazaaneye gheyb" baraye hame faraahame. Gham, shaadi, salaamati, bimaari, ......... hame chiz hast. "ta''aadol" bargharar kadan beyen dashte haa va nadaashte haa kaare maa ensaan hast. va har doye dashtan va nadashtan nemate khodavandiye ke har che zoodtar be in asl pey bebarim zendegi por az araamesh khaahad shod.
Hagh negahdaret

ساحل 1384/03/03 ساعت 23:45 http://sahel65.blogfa.com

راست میگی یاسی فکر کردن به چیزای بد کاری از پیش نمیبره فقط دید ما رو نسبت به همه چیز عوض میکنه

طنین 1384/03/04 ساعت 08:54 http://www.taneen.blogfa.com


یاسمن جون سلام یه سلام با صدای خیلی بلند چون بالاخره من بعداز چندین روز امروز تونستم به وبلاگت سر بزنم
نمیدونم چرا باز نمیشد / شاید دیده باشی چند جا که کامنت گذاشتم پرسیدم از یاسمن چه خبر ؟
بگذریم
آخرین مطلبی که خونده بودم پست آدم های دورو بود / الان سه تا پستی رو که ندیده بودم رو خوندم
منم عاشق دکتر وین دیرم / نوشته هاش روحمو زنده میکنه
قبلن بهت گفته بودم حس میکنم روحیه ات شبیه خودمه
جواب محمد رو هم تمام و کمال دادی و هیچ جای حرف نگذاشتی
...........
تقدیم به تو:
می دانم که می توانم .
باید برای توانستن / همه با هم آواز بخوانیم
باید کاری کنیم
تا خورشید از تاریکی چاه طلوع کند
قربان تو تا بعد

خوب بستگی داره به چه دیدی نگاه کنی
بالاخره توسنتم بیام نظر بدم چون بلاگ اسکای فیلتر بود
موفق باشی

سلام دوست عزیز نادیده. دقیقا همه حرفای شما درسته . کسی نمیتونه منکرش بشه. اما خب دیگه هر موضوع و سوژهای رو میشه با هزار جور دید و تفکر نگاه کرد و در فکر فرو رفت. خوشحالم که با دیدگاه همشهری عزیز بلاگری چون شما آشنا شدم. بازم اون ورا بیا. به نظرم ما دو تا با هم خیلی خوب میتونیم راجع به مسائل و رویداد هایی که توی روزمره گی همه ماها اتفاق می افته و به سادگی ازشون رد میشیم بحث و تبادل نظر داشته باشیم. زنده باشید . میم.

دنیز 1384/03/04 ساعت 14:56 http://denizjoon.blogfa.com

سلام یاسمن جونم
چندروزبود بلاگاسکای ها برام باز نمیشد و من محروم از خواندن مطالب زیبایت بودم ولی انگار شکر خدا درست شده.
موفق باشی عزیزم

پویآ 1384/03/04 ساعت 16:48 http://ITX.CASPIANBLOG.COM

یاسمن خان ایت حرفا چیه؟سوال سواله..عزیز یاهو ۷ اگه سرعت خوبی داشته باشی یه ربع الی نیم ساعت طول میکشه .در ضمن در مورد گلد ماین...میخوای آدرس دفتر تهران رو بدم...بچه ها دارن کار میکنن بری ببینی چی کار باید بکنی...؟اگر هم که ای دیت رو دب ببینم زیر گروه ما میشی یا نه..خوبه... اگر کمک بیشتری خواستی بگو شماره بدم تماس بگیر تا راهنمایت کنم...یا هر سوالی داری بپرس تا کمکت کنم...موفق باشی...آها در مورد لینک هم اگه دقت کرده باشی تمام لینکهای وبلاگ ما کامپیوتری هستش...اما صبر کن یه ماه دیگه میریم سرور اختصاصی خودمو...اون موقع مشکل دوستانی مثل شما رو هم حل میکنیم...فقط یک ماه و نیم دیگه!!!!فعلا...یا حق

پویآ 1384/03/04 ساعت 16:59 http://ITX.CASPIANBLOG.COM

البته ببخشید..اون یاسمن خانم بود...نه یاسمن خان!!! که بدین وسیله ببخشید میطلبم!!!! یه دستی تایپ کردم دیگه...میدونی که چه سخته...بقیه اشتباه ها هم ببخشید بطلب!!!!!

[ بدون نام ] 1384/03/05 ساعت 00:04

سلام.......دیدگاه واقع بینانه شما را تبریک می گویم . تحلیل یکسویه هستی قاعدتا به بن بست خواهد رسید. موفق باشید.

پسرک تنها 1384/03/05 ساعت 00:19 http://asemanesaf.tk

سلام عزیز ....اول از همه ناراحت شدم به خاطر دستت ..........امیدوارم هر چه زود تر خوب خوب بشه .........خیلی ها هستن که لخند میزنن یا تظاهر به شادی می کنن ...ولی در کل اگه نگاه کنی یه غمی ته دلشون هست .......... نمی دونم دیگه چی بگم

مریم 1384/03/05 ساعت 00:19 http://meslemaryam.blogsky.com

سلام یاسمنی...خوبی؟ خیلی متن خوبی بود، مخصوصا برا همچون منی! باور کن کلی رفتم تو فکر.... راستی ممنون که پیشم اومدی. دعا کن خوب شم!

مریم 1384/03/05 ساعت 01:14

سلام!
دوربینت مبارک !
مثل اینکه قسمت نیست ما صحبت کنیم !!!
فردا باهات تماس میگیرم!

سلام دوست عزیز.
با حرفات موافقم.دیدگاه واقعبینانه ای داری.
خوشحال میشم اگه به منم سر بزنی.
پایدار و سروقامت باشید.

سلام یاسمن عزیزم همون طور که گفتی ما همه چیز داریم فقط باید بخوایم که ببینیم.
راستی دوباره بروز کردم.سر بزنی خوشحال میشم.

سانی 1384/03/05 ساعت 10:36 http://SANI.BLOGFA.COM

من بالاخره تونستم کامنت دونیتو باز کنم :))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد