خواستگاری به سبک نوین!!!

تو دفتر  مدرسه نشستم که یه خانوم چادری جوان از در میاد تو...

سلام... ببخشید خانوم مدیر هستن؟

من:امرتون. برای امر خیر اومدم!!! اینجا دختر مجرد ندارید؟

والله امروز ما 3 نفر مدرسه ایم که همه متاهلیم!!!  همون زمان خانوم مدیر هم میان تو دفتر.

برای برادرتون اومدید خواستگاری؟  نه! برای پسر عموم.

شغلشون چیه؟ تو فرودگاه هستن.

خلبانن؟ نه! تو امر نظارتن!!!

یعنی  چی؟ هر هواپیمایی که میاد یا میخواد بره ایشون نظارت میکنن!

 سنشون چقدره؟ 35 سال. خیلی مشکل پسنده  واسه همین تا حالا ازدواج نکرده. مادرش از من خواهش کرده براش یه دختر خوب پیدا کنم.  دنبال یه خانوم معلم میگرده چون معلمها نیمه وقت کارمیکنن... راستی میخواد اون خانوم قدبلند هم باشه!!! سنشم تا حدودای 30 باشه... خانواده اشم هم کم جمعیت باشه!!

خودشون چند تا خواهر و برادرن؟ 5 تا!!!  واسه همینه که میخواد خانواده زنش کم جمعیت باشن!!!

میزان تحصیلاتشون چقدره؟ با یه حالتی که انگار سیکل یه ذره از دکترا پایینتره! والله تا سیکل خوندن!!!!!!!!!

فکر نمیکنم همکارای من هیچ کدوم قبول کنن چون اینجا همه لیسانس و بالاترن... چرا خانوم خیلی ها قبول میکنن ما با یه فوق لیسانس به توافق رسیدیم ولی چون میخواست تا دکترا ادامه بده به هم خورد!

چرا؟ داماد با ادامه تحصیل مخالفه؟ نه! آخه اون خانوم نمیخواست بعد از دکترا گرفتن کار کنه!!! فقط میخواست درس بخونه خوب یعنی چی؟ پس واسه چی درس بخونه؟

ما با قیافه هایی که به زور جلوی خنده مون رو گرفتیم چشم ما به همکارای مجردمون میگیم!!! اون خانوم شماره مدرسه رو میگیره و میره. 2 ساعت بعد تلفن زنگ میزنه و من گوشی رو برمیدارم.

سلام خانوم من همونی هستم که برای امر خیر اومده بودم. سلام بفرمایید. من الان اومدم خونه مادر داماد میگه داماد بعدا خونده و  دیپلمشو گرفته من نمیدونستم !!! باشه چشم ما به عروس خانوم میگیم....

از صبح هر بار یادش میفتم خنده ام میگیره. نمیدونم چرا فکر میکنم سر کاری بوده... مگه هنوزم ما اینجور ازدواج ها رو داریم؟ ازدواجی که معیار انتخابش یه شغل نیمه وقت... قد بلند و تعداد کم افراد خانواده باشه؟

 

نظرات 33 + ارسال نظر
دنیز 1384/03/10 ساعت 17:24 http://denizjoon.blogfa.com

سلام یاسمن خانم
خوبید؟
خواستگاری جالب با معیارهای جالبتر بود خندیدم.
راستی نمیدونستم آموزش پرورشی هستید ؟رشته اتون چیه؟

اولا اینکه اول شدم!!
دوم اینکه خدا دختر عمو اینطوری عنایت نماید هر چه سریعتر!
سوم اینکه یاسی خانوم!چیزی که زیاده دختر!!دلشونم بخواد!!
چهارم اینکه دختر هم قدبلندش خوبه!جا سوییچی که نمی خوایم!!زن می خوایم!
۵ اینکه نمی دونستم فرودگاهها هم شورای نگهبان دارن!
ششم اینکه بالاخره ما نفهمیدیم دختر قدبلند لیسانس ... دارین یا نه؟!!
اسم مدرسه تو شماره بعدی فراموش نشه!
نتیجه:
یاسمن!نامی مطمئن جهت انتخاب همسر برای شما!با ما تماس بگیرید!!دینگ دانگ!!

مریم 1384/03/10 ساعت 18:28

سلام یاسی جان

خوب عزیز دلم منو بهش معرفی میکردی (:

به همین راحتی ازدواج میکنن در صورتی که حتی یه شناخت سطحی هم از خودشون ندارند چون اگه داشتن تن به این مدل ازدواج نمی دادند .

آره یاسمن جان
دیکتاتوری و مرد (یا زن)سالاری به شکلهای مختلفی توی جامعه ما فراوان هست مقصر نه تنها اونی هست که زور میگه بلکه اون کسی هم که به این جریان تن میده به همون اندازه مقصر هست.

چرا تن میدن به حرف زور؟
چون تنبلن.
خیلی از ماها دوست داریم برامون تصمیم بگیرن برامون انتخاب کنن حتی به جامون حرف برنن!

پس این خیلی طبیعیه که اغب انتخاب های ما حذف بشه .

به امید بیداری.

شاد باشید





سلام. خیلی با حال بود.

البته شغلش که بد نبود!، هر چی باشه از بیکاری بهتره! :))

طنین 1384/03/10 ساعت 20:18 http://www.taneen.blogfa.com

یاسمن جان سلام
اگه راستشو بخوای من از این جور خواستگاریها تو همین عصر ادعا دیدم .
آپم دلت خواست بیا
راستی اگه تو بلک فا مینویسی که دیگه من اونجا کامنت بذارم چون خیلی طول میکشه تا وبلاگت باز بشه
قربا ن تو

فاطمه 1384/03/10 ساعت 22:47

عجب............ای دل غافل ......چه کارا؟؟!!!خیلی مسخره ست که یه پسر ۳۰ُِِیا ۳۵ ساله انقدر بی عرضه باشه که خودش نتونه همسر مورد علاقه اش رو پیدا کنه........!!!

ساحل 1384/03/10 ساعت 23:05 http://sahel65.blogfa.com

یاسی جان من تو همون بلاگ فا بنویس که هر دفعه مجبور نباشیم از اول اسم و ادرس تایپ کنیم
در باره اون خواستگاری هم نمیدونم لابد هست دیگه وقتی خواستگاری اینترنتی هست خوب اونم باشه چه عیبی داره مهم امره خیره میخوای اصلا منو معرفی کن(امیدوارم امین اینجارو نخونه که منو میکشه)
راستی زود بیا بهم سر بزن از اون چیزایی نوشتم که تو دوست داری
قربونت برم

سلام. ببخشید که غیبتم طولانی شد. مرسی که سر زدی. جالب بود. راستی من یکی رو سراغ دارم!

مریم 1384/03/10 ساعت 23:52

یاسمن جان اگه دوست داری مطلب جدیدت رو توی بلاگ فا هم بنویس.ظاهرا از ایران این بلاگ باز نمی شه

محمد 1384/03/11 ساعت 00:49 http://mehr.blogfa.com

سلام.یکی از قشنگترین مطالبی بود که تا حالا نوشته ای.ضمنا در مورد کاندیدا اگه به یه نتیجه قطعی رسیدم بهت می گم که به کی رای می دم.ولی حتما رای می دم.

روزنه 1384/03/11 ساعت 08:13

چی فکر کردی بعضیا زنگ میزنن میگن رنگ چشمهای دخترتون چه رنگیه ما چشم رنگی میخوایم!

تازه محل سکونت هم مهمه هم مال خودشونو میگن و هم میپرسن.
بخدا آدم باید صبر ایوب داشته باشه...
بعضیاشون آخر اعتماد بنفسن.
آقا دیپلمه است بعد زن دکتر میخواد!
پوف

مریم (خواهرت) 1384/03/11 ساعت 08:58

یاسی یک ساعت می خندیدم...چه عجب تو یه چیزی نوشتی ما اشکمون در نیومد...
باورم نمی شه....حتما طرف یه چیزی تو مایه های خاله ط... بوده

سانی 1384/03/11 ساعت 14:38 http://sani.blogfa.com

:)) حال کردم خیلی جالب بود. ولی چه پررو بوده داماد

محمود 1384/03/11 ساعت 17:58 http://asemanman.blogfa.com

سلام خوبی وبلاگت قشنگه موفق باشی

محمدرضا 1384/03/11 ساعت 18:31

جالبه. حداقل توی تهران فکرشو نمی کردم!!!

حسین 1384/03/11 ساعت 20:40 http://c3s.blogfa.com

سلام خوبی ....راستی فکر کنم که خوشبخت بشن:d

فرید 1384/03/11 ساعت 20:54 http://biology82.blogsky.com

سلام
مرسی خیلی ممنون یه چیزیو فهمیدم امروز که وبلاگ های من و شما هر در یک ماه شروه به آغاز کردن جالب بود برام شرمنده که نمیتونم بهتون لینک دم چون من کارم علمی است ولی تو قسمت فتو گالری وبلگم هت لینک می دم هنوز امروز درستش کردم
موفق باشی قشنگ می نویسی
هر کس تو زمنه ای فعاله دیگه
از آشنایی با وبلاگت خوشحال شدم

شاهد 1384/03/12 ساعت 06:37

( man ham injaa ro peydaa kardam va khili ham ta'job kardam ke chera onjaa comment nadashti )
:) :) : )
vay Yaasaman jan , cheghadr khandidam. azizam porsidi
mage hanooz ham mardoom injori ezdevaj mikonan????? ey baba, shayad injori raah nayoftan madrese be mardrese dobale zan, vali vaghti mikham beran khastegari yaa khastegar miyaad daghighan hamin "meyaar' ha ra daran, vali kami bazakesh mikonan o kami behesh kalamate gholombeh solombe michasbonan vali zire oon hame be estelaah emroozi bodan o roshanfekr baazi khili haa injoir zan migiran o haminjori ham shohar mikoan.

az neveshte haat lezat mibaram.
Hagh negahdar

سلام
باحال بود ((((:

کاش منم از این دختر عموها داشتم (((((((:

سلام

هشتمین قرار کاربران بلاگ اسکای به زودی برگزار میشه
خوشحال میشیم شما را در جمع خودمون ببینیم

پ.ن‌ : به وبلاگ قرار یه سری بزنین و در مورد روز قرار (‌۵شنبه باشه یا جمعه )‌ نظر بدین

مریم 1384/03/12 ساعت 09:53 http://meslemaryam.blogsky.com

سلام یاسمن بانو...!!! عجب ماجرایی! مردم روانی شدن این روزا!! کاش بهش می گفتین که چه قدر کم توقعین شما، حیفه پسر به این دسته گلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مسیح 1384/03/13 ساعت 20:12 http://aaddee.blogsky.com

سلام

خوب می تونه کمی غیر عادی به نظر بیاد

اما گاهی هم عادیه

وقتی یه نفر تا ۳۵ سالگی نتونسته باشه کسی رو که تو رویاهاش می پسندیده پیدا کنه حتما مشکلی داشته

شاید کمرو بوده یا نوع تربیتی که داشته باعث این عقب افتادگی شده باشه

اما هر چی که سن بالاتر می ره ترس و کمرویی مجال بیشتری برای بروز پیدا می کنن

اگه اون جوونی که دیگه چندانم جوون نیست نتونه خودش بیفته تو خیابونا و به هر خانم قد بلند و ۳۰ ساله و معلم و کم خواهر برادری که می رسه

پیشنهاد دوستی و آشنایی و ازدواج بده چی کار باید بکنه ؟

خوب یکی از راهاش اینه که به خانومایی که سرشون واسه این کارا درد می کنه سفارش بده ...

نمی دونم

شاید راههای بهتری هم باشه ولی تو جامعه ی ما هیچ راهی بی خطر و بی تمسخر و منطقی به نظر نمی رسه

از بس که فرهنگمون یکدسته

...

مسلما اولین مشکلی که او داره پیدا کردن کسیه که بتونه به زندگی با چنین موجودی راضی بشه

بعد اگه چنین کسی پیدا شد می تونن به مسائلی مثل تفاهم فکر کنن چون ندیده و نشناخته که نمی شه ازدواج کرد پس به نظر می رسه این تنها گام اولشه و بعد گزینشهای بیشتری هم هست

هر چند که وقتی سن بالا می ره به ناچار باید از بعضی ملاکها گذشت کرد و توقعو اون قدر پایین آورد که با شرایط ، متعادل بشه

باور کنیم که تو سن و سال بالا ، عشق و عاشقی رنگ و بوی دیگه ای داره

...

امیدوارم اون بنده خدا هم بتونه بالاخره به آرزوش برسه

هر چند که برای ما هم تجربه ی جالب و سرگرم کننده ایه خندیدن به حال و روز او

سربلند بمونیم و ایرونی

سلام یاسمن خانوم... من نمی دونم چرا هر اتفاق باحال و خنده دار میوفته برا شما میوفته مگه ما دل نداریم چرا برا ما اتفاق نمیوفته...در کل جالب بود... پیش ما نمیای مارو قابل نمیدونی؟؟؟

نمیخوای آپدیت کنی؟!

((=

بی آشیانه
http://eshghyahavas.blogsky.com
eshghyahavas@yahoo.com

مسیح 1384/03/15 ساعت 17:15 http://aaddee.blogsky.com

سلام

ببخشید که بدون اجازه ی شما لینک وبلاگتونو تو وبلاگ عادی خودم گذاشتم که بتونم راحتتر اینجا رو پیدا کنم

سربلند بمونید و ایرونی

یاسمن جون سلام ..خوبین ..وای عجب خواستگاری باحالی ...وقتی داشتم می خوندم داشتم فکر میکردم که دختر خانوم اوزاری هم مجرد ها ....... لولللللللل شوخی میکنم به من هم سر بزنید خوشحال میشم

یاسمن جان از این خواستگاریها هنوز هم هست و واقعا به نظر من هم عجیبه.

راهی 1384/03/15 ساعت 23:18 http://insooansoo.blogsky.com

بسم الحق

سلام یاسمن جان .
به این میگن دختر عموی نمونه . واقعا کعه شاهکار تشریف داشتن . ولی ازین گذشته اسم و آدرس این خانوم رو به این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می دادی بد نبودا . همچین خانومی با این جد و جهد و پیگیری و با این توانایی های فنی در درشت نمایی فضایل و گم و گور کردن رذایل انسانها ؛ فقط و فقط به درد تصدی شغل کلیدی مدیریت امور انتخاباتی حضرات می خوره و لاغیر .
( پور سانت ما هم فراموش نشه لطفا )
حق نگهدارت

فرا 1384/03/16 ساعت 13:58 http://gastby.persianblog.com

من ازدواج از این طریق دیدم ... البته بعد ۶ ماه آشنایی ... اونهم مادری برای پسرش تو قشر معلمین جستجو کرده ... ولی این یکی خیلی مسخره بود خیلی سفارشی میخواسته

فرا 1384/03/16 ساعت 14:10 http://gastby.persianblog.com

خواهر یاسمن جون ممکنه منو به لینکها اضافه کنی ؟ ممنون

مهرداد 1384/03/26 ساعت 12:07 http://www.yahoo.com

شاید اینو تو نفهمی,حس من از جنس نوره
شور وحشی جوونی, از دل من دیگه دوره
تو پر از شور و نشاطی, واسه من نبض حیاتی
توی این غروب حسرت, آخرین راه نجاتی
توی رویاهای دورت, خواب آهو رو می بینی
شاپرک تو باغ رویا, گل آرزو می چینی
اما رویای جوونی, میره از یاد تو روزی
مثل امروز من اونروز, تو خودت باید بسوزی
تو ببین نیاز قلبم, به تو و طراوت توست
لمس شیطون نگاهت, به تو و لطافت توست
دل خستمو می تونی, جون تازه ای ببخشی
تو شب قطبی ستاره, تو می تونی بدرخشی
تو بلندای نگاهت , وا می شه پرای بستم
اون عقابم که تو پرواز , مرز تردیدو شکستم
نگیر این حس قشنگو , تو بذار تا جون بگیرم
پر بگیرم از زمینو , راه آسمون بگیرم
گل من یه عمری گل باش , به صفا و لطف و پاکی
خوبی تو سربلندیست, واسه این غریب خاکی
فرصت پریدنم رو , نگیر از این مرد عاشق
بی تو می میره دل من , توی زندون دقایق
تو شبای بی پناهی , عاشقت رو تنها نگذار
بیا و ستاره ای شو , واسه این چشمای بیدار
با نگاه آبی تو , غرق مهربونی می شم
راهی قصر محبت , شهر همزبونی میشم
یه عقاب سرکشم من , توی آسمون امید
که از اون بالاها تنها, خونه عشق تو رو دید

در عرصه امید هیچ خزانی نیست
2

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد