بدقولی!!!

اه چقدر بدقولی بده. به نظر من تو هر صنفی که باشی چه باسواد باشی چه بی سواد باید خوش قول باشی. من خودم ندرتا مگه اتفاق خاصی افتاده باشه که به قولم عمل نکرده باشم یا این که سر قراری دیر رسیده باشم... این جایی که میرم دندانپزشکی منشیه میگفت برادرتونم همیشه زودتر از وقتش میرسه گفتم آخه بابا ما رو اینطوری تربیت کردن. همیشه وقتی قرار بود بریم جایی بابا از اون ساعتی که قرار بود زودتر میومدن خونه و یه ریز هم میگفتن بریم؟ بریم؟  حاضرین؟ ما هم عین مورچه هایی که به لونه شون حمله کردن هر کدوم یه طرف میدویدیم یکی داشت لباس اوتو میکرد یکی برس به دست داشت مو سشوار میکشید و هی میگفتیم بابا الان حاضر میشیم. و مامان بیچاره که تا اون موقع داشت هی به سوالات همه در مورد این که چی بپوشن و چی به چی میاد جواب میداد تازه میرفت سراغ کمدش که هول هولی یه چیزی تن کنه!!! بابا هم که نمیدونم چرا همیشه یه دقیقه ای حاضر میشد شیک و مرتب دم در ایستاده بود و دیگه یه ریز میگفت بریم!!! و این بریم ها تو لحظه ای که مثلا لنگه جورابت پیدا نمیشه!!! یا یه دفعه دکمه لباست همون موقع پوشیدن کنده میشه یا یه لک کوچولو جلوی بلوز تمیزت پیدا میشه!!! درست مثل درل تو مغزت فرو میره!!! و بابا دیگه میرفت تو ماشین می نشست و بوق میزد که دیر شد... حال آن که مثلا ما یه همونی معمولی شام خونه عموم دعوت بودیم...حالا اگه وقت دکتر داشتیم که دیگه اوضاع وخیم تر بود... این بود که هنوزم من هر جا قرار دارم اون استرس دیر به قرار رسیدن باعث میشه که زود برسم...

بیست روزه که شب عیدیه میون این همه کار و با بچه کوچولو در انتظار کارگری هستم که در طول سال به نیازش نه نگفتم و حالا که من به اون احتیاج دارم هی میگه فردا میام و منو تو استرس انتظار میزاره و نمیاد!!!! چرا؟ شاید چون بهم بدهکاره و الانم که بره کشون کارگراست!!! میترسم هم کارگر غریبه بیارم تو خونه... کاشکی همه آدما رو  یه بابای خوش قول مثل بابای من تربیت کرده بود!!!   راستی شما جزو کدوم دسته اید خوش قول یا بد قول؟   

نظرات 15 + ارسال نظر

اول.............
سلام یاسمن جان.......
ممنون که خبر دادی.....
امان از بد قولی...
نگو که دلم خونه...
یاسمن جان بعضی از آدمها بنده احتیاج هستند...
وقتی نیازشون بر طرف شد دیگه سراغت نمیان...
اما چه خوب بود در هر شرایطی هم آدم خوش قول و هم با صفتی بودیم...
پاینده باشی...
یا حق.

خدائی 1383/12/20 ساعت 13:47 http://khodaei.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری
اگر تمایل داشتی یه سری به ما بزن
خوشحال میشم نظرت هم برام بنویسی
موفق باشی

سلام .. راستش بخوای من از بد قولی و بدقولها بدم میاد .. همیشه خودم سعی می کنم که بد قول نباشم .. اینجور تربیت شدم .. تا حالا شکر خدا بدقولی نکردم .. هر قولی که دادم بهش عمل کردم .. در پناه حق

شیرین 1383/12/20 ساعت 15:52

سلام یاسمن جان
بد قولی که به جای خود بد. ولی بدتر از اون آدمهایی که قولی رو می دن و خودشون می دونن که هیچ وقت این قول عملی نمیشه. فقط حرفی رو می زنن که اون لحظه کارشون پیش بره .
شاد باشی.

من در مورد قرارهام تا حالا بد قولی نکردم .

ولی شده که مثلا به بابام قول بدم دیگه فلان کارو نکنم ولی بزنم زیر قولم P:

هزارو یک روزنه 1383/12/20 ساعت 22:53

سلام و خسته نباشید خانم خونه:)
منکه بدقول نیستم همیشه تا طرفم بیاد کلی جنگل زیر پام سبز میشه!
پدر منم مثل شماست گاهی از خیر رفتن به مهمونی میگذرم من.
راستی اگه با فونت ۲ بنویسید مطلب راحتتر خونده میشه منکه خیلی اذیت میشم.
موفق باشید.

سلام یاسمن . اگر این روزها دیرکرد دارم منو ببخش.تا از فیلمبرداری بیام خونه ساعت ۱۲ شب است . من هم همیشه زودتر سر قرارها آماده می شوم و خوش قولم.

هزارو یک روزنه 1383/12/21 ساعت 11:26

:)همینه عالیه...

سام..
یاسمن عزیزم به نکته ی ظریف و خوبی اشاره کردی..
منم متنفرم از بدقولی..
وای وای...!
منم بد قول نیستم یعنی سعی میکنم نباشم!

سلام
اولین باره که به وبلاگتون سر میزنم و یه نگاه کلی بهش انداختم جذاب بود اینقدر که یه مرور کلی کردم. مطالبتون ساده و زیبا هستند.
در ضمن من باید صادقانه اعتراف کنم همیشه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه سر قرارام دیر می رسم.
پایدار باشید.
بدرود

خدائی 1383/12/22 ساعت 02:45 http://khodaei.blogsky.com

سلام
ممنون که سر زدی
و ممنون که نظر دادی
انشاالله که مداوم و مستمر باشه
خوشحال میشم دوباره شما را در بازدیدکنندکان وبلاگم و نظر دهنده ها مشاهده کنم
و شرمنده که باعث عذابتون شدم(در هر حال بچه مهمتره)
بازم ممنون
موفق باشی

سلام علیکم
حال شما ؟
کوچولوتون چطوره؟
تازه هم دردیم آخه ما هم هنوز خونه تکونی نکردیم .چون امسال فقط ۳ ساعت شب ها خونه هستم مامان همه کارهاش مونده ولی این که غصه نداره انشا الله با همدیگه تموم می کنیم شما هم غصه نخورین اینکه استرس نداره .
چند ماهیه که بغد از گذروندن ریکی دیگه بی خودی نگران نمشم و حتی به خاطر همین ممکنه دیر سر کار برسم البته ۵ دقیقه نه بیشتر و اینم همون بد قولیه دیگه مگنه؟
راستی مریم سرش شلوغه ...بنده خدا چند روزه که درگیر خونه تکونیه ...راستی قراره یه اتفاق خوب امروز براش بیفته ..به وبلاگ سر بزنین فردا یا پس فردا خبر دار می شین
یادتون نره ها
قربانت فریبا

راستی مطالبتونو چه جوری اون گوشه لینک می کنین؟یادمون می دین؟

یاسان 1383/12/22 ساعت 07:45 http://spirits.blogfa.com

سلام ...البته کمتر امدید ومن نیز ...من همونم که سفارشات مخصوص داشتم ....به هر تقدیر امیدوارم دوتا بچه کافی باشه وسایه شما روی سرشون خوشبخت وکامروا....واما بدقولی بدترین موردیست که بسیار مثمر ناهنجاریهائی میشه که میبینم حتا در سطوح مدیریت جامعه ایرانی دیده میشه وتبعاتش را هم که اظهرامن الشمس است....ضمنا به خونه جدید منتقل شدم دوست دارین قدمتون روچشم ...یاهو

امیر 1383/12/22 ساعت 11:24

salam, bebakhshid ke man farsi naneveshtam ;)
nokate jalebio eshare mikoni, mamoolan adamaye khoob khosh ghol ham mishan ...man ke khodam hamishe say mikonam ke be moghe beresam etefaghan babaye manam hamishe be moghe be ghararash mirese mehmooniharo ham hamishe mige zood bashin tanbalhaye basavad :)) ama moteasefane mardom khosh ghol nistan, masoolatesh bakie fek mikoni????
khosh bashi

amir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد