قبل از من عاشق کس دیگری بودی؟

گرچه به سوالی که محمد تو وبلاگش طرح کرده بوده و 24 ساعت وقت داشته دیر رسیدم ولی به هر حال ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است!!  خانوم محمد یه روز بهش گیر داده  که یالله بگو قبل از من کس دیگه ای تو زندگیت بوده یا نه!!! و محمد مونده بود که چه کنه؟

من میگم:  وقتی یکی اومد سراغت و تو رو به عنوان شریک زندگیش انتخاب کرد یا وقتی تو دست نیاز کسی رو که به همراهیت نیاز داره پس نزدی و دستشو گرفتی تا در سفر کوتاه زندگی باهاش همراه باشی خوبیها و خوشیهای سفر و لذات سفر... کمی و کاستی ها و قشنگی هاشو تچربه کنی چه اهمیتی داره که قبل از تو کسی تو زندگیش بوده یا نه؟ مهم اینه که امروز به خواست و علاقه خودش تو رو انتخاب کرده .یا جه اهمیتی داره که تو در کودکی یا نوجوانی  عشقی داشتی یا نه؟ مهم اینه که تو الان به عنوان یه دوست یه همراه یا یه همسفر انتخابش کردی... و براش بهترینی... این مهمه. امروز مهمه که برای اونی که همسفرشیم شریک راهشیم چه کردیم. نه این که چه بودیم؟ مگه ممکنه که یه آدمی به سن 25 یا 26 سالگی برسه و عاشق نشده باشه؟ حداقل تو دلش حتی بدون این که طرف مقابلش بفهمه... به قول بابام اون موقع ها که ما جوون بودیم و دختر خونه میگفت هر کی بگه نه یا بیماره یا خودشو زده به خریت!!! عشق دوران کودکی و نوجوانی مثل یه نسیم میاد و میره... اونی که داغ و سوزان مثل آفتاب گرم تابستون پوست رو میسوزونه و تا اعماق وجود آدم میره عشق دوران جوونیه که آدم دیگه پخته و کامل شده.... بلاخره همه آدما طبق یه غریزه که نمیشه پنهونش کرد یا نهیش کرد جذب طرف مقابل میشن این که چه اندازه مهارت داشته باشی که بتونی مهارش کنی اهمیت داره... من و رامین وقتی که هم رو انتخاب کردیم اونچه در گذشته داشتیم که شاید کسی نمیدونست هم به هم گفتیم بدون این که حساس بشیم یا ناراحت بشیم یک بار گفتیم برای همیشه و تموم شد. اگر طرف مقابلتون ظرفیتشو داره (آخه خیلی ها ظرفیت ندارن) و اگر چیزی هست که گفتنش اون رو راحت میکنه بهش بگید... حق هر کسی که شریک زندگی ماست اینه که بدونه ما در گذشته چه بودیم به شرط این که امروز برای او بهترین باشیم که یه وقت فکر نکنه ما فیلمون یاد هندستون کرده... شما بودید چه میکردید؟

نظرات 11 + ارسال نظر
محمد 1384/01/26 ساعت 16:39 http://mehr.blogfa.com

سلام.دست سرنوشت رو ببین!اولین کامنت این متن رو باید من بذارم!راستش فقط ممنونم از یاسمن که با احساس مسولیت همیشگیش در این مورد هم آستین بالا زده و مطلب نوشته.من هم با حرف های یاسمن موافقم.برای این که خانواده ای رو از نگرانی دربیارم باید بگم که خانم من از سوالش صرف نظر کرد.فرداش اومد و گفت: خوب که چیزی نگفتی.من طاقتش رو نداشتم! جالبه که باز هم که بهش گفتم بابا خبری نبوده، یه کم یه وری نگاهم کرد و گفت: بگذریم!

سلام

به نظر من که باید در زمان حال زندگی کرد
نه گذشته و نه اینده
چرا که با فکر به گذشته افسوس میخوریم و با فکر آینده از
زمان حال غافل میشیم

زمان گذشته یعنی تجربه و افسوس
زمان حال یعنی زندگی
زمان آینده یعنی ترس و استرس و دوراندیشی

حالا این که طرف در گذشته به فکر کی بوده و کی رو دوست
داشته مطرح نیست
مهم اینه که اون الان همسرش رو دوست داره
مگر فکر ما و احساس و گذشته ما مربوط به ما و ماله خود ما
نیست؟

با فکر بیش از حد به گذشته حال رو خراب نکینم

مرسی که پیشم اومدی
باور کنید من ۲ بار براتون نظر گذاشتم ولی شما وقت نکردی بیای
مرسی که خبری از من گرفتی

سام..
یاسمن عزیزم من کاملا موافقم با حرفات..
واقعا : ایول!
من و ؛اون؛ هم وقتی باهم اشنا شدیم روزه دوم همه چیو بهم گفتیم..
و قبول کردیم همه چیو فراموش کنیم و از این به بعد رو دریابیم!
این مهمه بود که از وقت بهم قول دادیم رو قولمون بودیم نه گذشته ها!
بوس بای!

ایمان 1384/01/26 ساعت 22:38 http://ikad.persianblog.com

سلام......ای بابا هر جا که میریم از این صحبتاست ..اهههههههههه بسه دیگه
ولی جالب مینویسی

اتابکم 1384/01/26 ساعت 23:03 http://www.atabak.com

خسته نباشیید !

سلام
کاملا حق باشماست....

سوفرش میکنم. ( چشمک) لینکم رو بذاری خوشحال میشم.

اسمت رو خیلی دوست دارم آخه من هم یاسمن دارم . رز هم دارم البته . وبلاگت رو هم دوست داشتم بوی مهربونی میده بوی مامان . میرم آرشیوت رو بخونم.

سلام .. با حرفات کاملا موافقم یاسمن جون .. در پناه حق

سحر 1384/01/27 ساعت 15:38 http://sahar73.persianblog.com

سلام یاسمن جون. من فکر میکنم اگر نگیم بهتره. الان روانشناسا هم همین عقیده را دارن. درسته خیلیها ظرفیت دارن ولی بعدا تو سر آدم میزنن.

شیرین 1384/01/27 ساعت 16:42

سلام
حق با شماست. در درجه اول اگه طرف آدم ظریفیتش رو داشته باشه باید تقریبا حرف نا گفته ای نمونه ولی خوب اگه با گفتنش زندگی آدم بهم بریزه مطرح نشه بهتره .
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد