فیلم ۱۰

دلم نمیخواد بدونم تو دنیایی که دارم زندگی میکنم چه خبره!!! احساس نا امنی دیونه ام میکنه! وقتی فیلمهایی رو میبینم که واقعیت های تلخ جامعه امو به تصویر کشیدن انقدر دلم میگیره و اونقدر احساس نا امنی و دلتنگی میکنم که حد نداره… فکر میکنم با چه تضمینی جگر گوشه مو تو این جامعه خراب بفرستم؟ شاید این احمقانه ترین نگرش به زندگی باشه!!! اینکه چراغا رو خاموش کنی تا نبینی… به جای این که چراغهای بیشتری روشن کنی تا همه نادیدنی ها هم دیده بشن!!! میدونم که اشتباهه… فیلم فقر و فحشا رو تا نصفه بیشتر ندیدم کلافه ام میکرد… یه فیلم دیروز از کلوپ مدرسه مون گرفتم به اسم دوشیزه اونم تا وسطاش دیدم انقدر آدمای عوضی تو پارکها رو نشون میداد که وسطاش رامین گفت نبینیم؟ منم از خدا خواسته گفتم نه! امروز فیلم 10 مال کیارستمی رو  دیدم… گرچه به نظرم قشنگ بود ولی اونم یه عالمه غم داشت… رفتم از کلوپ مدرسه فیلم بگیرم گفتم: ببین میخوام همه تو فیلم خوشبخت و پولدار باشن حوصله فیلمهای پر از غم و فقیر و بدبخت رو ندارم!!! معاونمون گفت: چه بامزه میگه ….

 این به این مفهوم نیست که نخوام مشکلاتو ببینم انقدر آدمای بدبخت و پر مشکل تو واقعیت بهم معرفی میشن که دیگه دلم میخواد لااقل تو فیلم همه خوشبخت باشن!!! خدای قشنگم به بچه های بی گناهمون که مجبورن تو این ………. زندگی کنن کمک کن… آمین.

 

نظرات 19 + ارسال نظر
مانیا 1384/02/15 ساعت 19:28

خوب کردی یاسی جان. اینقدر از تلویزیونو این ور اون ور چیزای غمگین می بینیم که اگر فیلمایی هم که میخوایم ببینیم غمگین باشه دیگه باید یه راست خودمونو بریم امین آباد معرفی کنیم

مریم 1384/02/15 ساعت 20:24

سلام یاسی جان

این سیاست بعضی حکومتهاست که ملت را به هر وسیله ای همیشه غمگین نگه دارند از این طریق آنها را تضعیف کرده و قدرت را در دست بگیرند ولی ما باید هشیار باشیم.

احساس امنیت در درون ماست بچه ها باید به اندازه کافی باید آزاد باشند تا بتوانند تجربه بیاندوزند.

شاد باشید

سلام یاسمن جان.خوشحالم که هنوزم با قدرت آپدیت میکنی.موقث و سلامت باشی.

انشا الله خدا همه جوووونا رو خوشبخت کنه ... آلهی آمین!!

deniz 1384/02/15 ساعت 22:40 http://denizjoon.blogfa.com

بله درسته یاسمن جان خدا به همه امون رحم کنه

یاسی جو ن من اصلا از این فیلمها نگاه نمیکنم تو هم نکن

فاطمه 1384/02/15 ساعت 23:45

عجب......چی بگم والا؟!.... به قول خودت آدم انقدر غم و غصه رو تو واقعیت می بینه ...حالا اگر هم بیاد یه فیلم پر غم و غصه ببینه دیگه هیچی...خوب کاری کردی تا آخر ندیددشون....

سلام از اینکه قدم رنجه فرمودید سپاس راستی تازشو ندیدی راستی می تونم با شوهرت صحبتی کنم تا آشنا شیم و راستی نمیشه اسم وبلاگ ما هم تو وبلاگ شما باشه

مهدی 1384/02/16 ساعت 02:00 http://www.rasanic.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
قبل از اینکه من فیلم فقر و فحشا رو ببینم یه فیلم دیگه دیدم به نام رقص فقر ساخته سعید ابوطالب.وسطش اعصابم به م ریخت قطعش کردم اما بعد از خودم پرسیدم برای چی قطعش کردم.از چی ترسیدم.از چی فرار کردم.از این که نکنه با دیدن کسی که نون شب نداره بخوره نتونم امشب راحت غذا بخورم یا فرار از اینکه باید فردا روزی فرزندم رو بفرستم میان جامعه ای که به سوی سیاهی میره.یه لحظه گفتم نکنه دارم فرار میکنم از درد دگیران تا راحت باشم.و یک لحظه توی ذهنم شعر سعدی سریع گذشت..
تو گر محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند ادمی
برگشتم و فیلم رو تا اخرش دیدم اما بعدا دوباره موقع دیدن فقر فحشا وسطش خاموشش کردم!!..........

سلام یاسی جون..
راست میگی ..
واقعیتهای جامعه غیر قابل تغییر است..
چه میشه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟/
باید سوخت و ساخت....
پاینده باشی..
یا حق.

نازی 1384/02/16 ساعت 09:41

سلام
همیشه از وقتی گلناز شاگردتون بود و از کلاس شما برام می گفت حسرت شاگردی شما رو داشتم یکی دو سال پیش هم به شاگرد هام که شاگرد شما بودند حسودیم می شد خودم نمی دونستم چرا ؟
به هر حال خیلی خوشحالم وب لاگتون پل ارتباطی ای شده من هم یه جورایی شاگردتون باشم .
منم باهاتون موافقم زندگی دوروزه خودش به اندازه کافی غم داره دستی دستی چرا خودمون رو غصه بدیم؟!
موفق باشید

حسین 1384/02/16 ساعت 19:58 http://c3s.blogfa.com

سلام ....چه باید کرد استاد ..زندگی اینه همین که در بیرون در خانواده و در فیلم میبینی

سلام فیلم ۱۰ رو منم دیدم
غوغاست مخصوصا بازی اون پسره

ساحل 1384/02/16 ساعت 21:36 http://sahel65.blogfa.com

میدونی یاسی شاید اگه یه سال پیش بود فقط میگفتم خوب جامعه خرابه درست ولی دلیل نمیشه بچه ها رو حبس کرد
اما الان کاملا بهت حق میدم حالا که تا حدودی وارد اجتماع شدم میفهمم که تو این دوره حتی مردا هم امکان خطر براشون هست چه برسه به بچه ها
اما واقعا چه میشه کرد تا کی میشه ۴ چشمی مراقب بچه ها بود؟

امیر 1384/02/16 ساعت 23:37 http://13481970.blogsky.com

این شعر تقدیم به شما ایینه چون روی توبنمودراست خودشکن ایینه شکستن خطاست سو ءتفاهم نشه دوست عزیز

سلام.من هم از بچگی از فیلم ها و قصه های غم انگیز بدم می اومد.فقط نباید بدی ها رو دید.

سام..
اره یاسمن جون منم..غم عالم میگیرتم وقتی اینجور فیلمارو میبینم:(
راستی اشکان قشنگت چشه؟:((:((
برا چی مریضه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:((:((

[ بدون نام ] 1384/02/22 ساعت 12:00

kose nane ien fdokhtara albate na hamshon bazi ha man ke dele khoshi az ien ha nadaram kose nane ien dokhtara baz iena ehsasati shodan hamin jori daran vase khodeshon ehsas vel mekoain man ke dege vtaghat ien hame ehsas ro nadaram baba vel konin ien dokhtara
baceh nane ha

نازنین 1384/02/25 ساعت 17:00

سلام یاسی جون باهات حرف دارم لطفا یه ایمیل برام بزن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد