عشق یا هوس...

یه روزی وقتی اومد خواستگاریش و مادر دختره گفت که باید خونه و یه شغل ثابت با حقوق کافی داشته باشی که دخترم در رفاه نسبی باشه و هی نخواد به فکر اجاره و خرج و مخارج باشه رفت این و اون رو واسطه کرد که تو رو خدا برید مادرشو راضی کنید آخه ما عاشق هم هستیم و ... به دختره گفت برات بهترین زندگی رو میسازم و خوشبختت میکنم . وای مامانت چقدر به مادیات اهمیت میده... وای مامانت برای عشقمون ارزش قائل نیست.... خلاصه انقدر رفت و اومد تا مادره بلاخره راضی شد که دختر نازنینشو که تو دانشگاه با آقا آشنا شده بودن بهش بده... حالا بعد از گذشت چند سال و داشتن یه بچه هی غر میزنه که چقدر کار کنم بدم شما بخورید!!! انگار بقیه مردها براشون پول از آسمون میباره و فقط ایشون هستن که شکم زن و بچه شون رو سیر میکنن!!! یا بهونه های الکی میگیره که چرا کتلتت بو پیاز میده یا چرا صبحها برام لقمه نمیگیری دهنم بزاری!!!!یا چرا جورابهام که سوراخ میشن نمیشینی رفو کنی!!!  واقعا که بعضی از آدما تو دوران طفولیت موندن و فقط قدشون بزرگ شده!!! و برای قبول مسئولیتهای زندگی خیلی بچه هستن... یکی نیست بگه آقا یادت رفته چقدر در خونه شون رو زدی تا دختری رو که اصلا نمیدونست مستاجری یعنی چی بهت دادن حالا واسه سیر کردن شکمش منت سرش میزاری... انقدر فضای خونه رو پر از اضطراب  کردی که بچه بیچاره دائم باید در استرس بگو مگو به سر ببره...تا جایی که بچه 4 ساله به ماماش بگه کاشکی یا بابا خودشو میکشت یا تو خودتو میکشتی یا من میمردم!!! تو رو خدا اگه هنوز مجردید برای انتخاب شریک زندگی تون چشم دلتون رو باز کنید اگه حس میکنید هنوز برای بزرگ شدن جا دارید!!! یا اگه تحملتون در مقابل مشکلات زندگی کمه یا اگه فرق بین عشق واقعی رو با  هوس نمیدونید خودتون و یکی دیگه رو بدبخت نکنید... برای ازدواج و انتخاب درست همیشه وقت هست...  

نظرات 21 + ارسال نظر

اولا که اول شدم.

ویولت 1384/01/22 ساعت 15:48 http://violet.special.ir

گل گفتی یاسمن جون نمی دونم بعضی از آقا یا خانمها کی میخوان بزرگ شن؟

deniz 1384/01/22 ساعت 15:50 http://denizjoon.blogfa.com

سلام
یاسمن جان آدرست راغلط اد کرده بودم برا همین دسترسی به وبلاگ زیبات نداشتم.
بلاخره از آرشیو نظرات وبلاگم پیدا و درستش کردم
شاد کام باشی

سلام .. بنظرم این عشق نبوده .. فقط یه هوس بوده .. چون عشق واقعی تا ابد می مونه و تحت هی٫ شرایطی از بین نمیره و کم هم نمیشه ..

سلام یاسمن جون ... مطلب جالبی بود من دو سه بار خوندم و واقعا جالب نوشتی.. به نظر من ازدواج فقط وفقط باید با عشق صورت بگیره و مطمئنا همه می دونن منظورم چیه به من سر بزن به روز هستم

یاسمن جان سلام...
مطلبت مثل همیشه جالب و زیبا بود...
چه خوب بود که به بلوغ فکری میرسیدیم بعد تصمیم میگرفتیم کسی رو وارد زندگی مون کنیم...
خیلی از ماها هنوز مرز بین خیلی چیزها رو نمیدونیم...
چون بر اساس اندیشه به پیرامونمون نگاه نمی کنیم..
و بر پایه ی احساسات قدم بر میداریم..
ای کاش عاقلانه و عاشقانه ازدواج میکردیم و عاشقانه و عاقلانه زندگی میکردیم...
پاینده باشی...
یا حق.

سام..
اره عشق حقیقی راهش از هوس جداست!
ای ول..

salam . ba khorabati kamelan movafegham ... shad basid o paydar ...ya Ali

مریم 1384/01/22 ساعت 19:02

سلام

زندگی پستی بلندی داره. از نوشته های شما معلوم میشه این اقا داره با یک سری مشکلات دست و پنجه نرم می کنه. از طرفی حمایت و محبت خانمش را هم دریافت نکرده به خاطر همین بهانه گیری میکنه و نه تنها زنش را دوست داره بلکه عاشق زنش هست چون ازش اینقدر توقع محبت داره.

سالها دل طلب جام جم از ما میکرد
وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

این اقا باید وابستگی هاشو کمتر کنه تا بیشتر از زندگی لذت ببره.

شاد باشید

ESHGH chist? 3sanieh negah... 3daghighe khande... 3saat safa... 3rooz ashnai... 3hafte vafadari... 3mah bigharari... 3sal entezar... 30sal pashimani

سلام. ..... چی بگم؟؟؟

نازمهر 1384/01/23 ساعت 00:09 http://joojoo.hadi77.com

یاسمن جان سلام
مرسی از اینکه بهم سر زدی.
من این چند روز فقط برای سلامتی تمام بیمارا دعا کردم.
واقعا فقط باید قدر سلامتی رو بدونیم.
در مورد مطلبت هم فقط بگم که متاسفانه جامعه بدی داریم.
انقدر با این بچه ننه ها برخورد داشتم که قید همشون رو زدم.

گرگ 1384/01/23 ساعت 00:26 http://www.nicakhtar.com

سلام اگه به خاطر گرسنگی و تشنگی و... کسی بخواد از عشقش بگزره بهتره که اصلا وجود نداشته باشه . کسی که میخواد مستقل از پدر و مادرش باشه باید تحمل هم داشته باشه. ای کسی که ازدواج رو فقط با پول می سنجی با تو بودم.

دادارک 1384/01/23 ساعت 04:55 http://roospi.blogfa.com

راجع به چی صحبت می کنی؟

شیرین 1384/01/23 ساعت 09:42

سلام یاسمن جون
مطلب خیلی جالبی بود .
موضوعی که خیلی ها بهش گرفتارن . ولی می دونی مشکل کجاست کسی رو می شناسم که می دونه انتخابش اشتباهه ولی باهاش که صحبت می کنی در جواب می گه اگه قراره که بدبخت هم بشم می خوام با این شخص ازدواج کنم چون دوستش دارم. چنین آدمی با این طرز فکر اگر هم خدایی ناکرده خوشبخت نشد مقصر اصلی خودشه .
به قول معروف می گن ؛خود کرده را تدبیر نیست؛

ترو جون مادرت یاسمن جون زیر دلمونو خالی نکن!
همینجوریش میترسیم هر چیم که سنمون بالاتر میره هیچی دیگه هی ترسوتر میشیم ولی باور کن این بچگی آقایون خییلیلش بخاطر تربیت و طرز برخورد تو خونه والدین مخصوصا مادراشونه.

بعدشم اینکه یاسمن جون من ۳بار اینجا آدرس جدیدم رو برات گذاشتم.نمیدونم چه جوریه که بهم سر نزدی.

اگه مشکلیه بهم ای میل بزن.
چون خودت گفتی من دارم تاکید میکنم.
شاد باشی.

deniz 1384/01/23 ساعت 13:37 http://denizjoon.blogfa.com

یاسمن جان من لینک شما را در وبلاگم گذاشته ام
البته ببخش قبل از اجازه این کارو کردم راستش وبلاگهایی که دوست دارم بهشان لینک میدم
شما هم اگر خواستین خوشحالم از این تبادل

خیلی وقت بود که بهت سر نزده بودم بهت لینک دادم میشه به من لینک بدی///ممنون

سلام دوست خوبم
به مطلب خیلی مهم و قابل تفکری اشاره کردین
براتون آرزوی موفقیت می کنم
اگر منت بگذارید به من هم سری بزنید خوشحال میشم
موفق و پایدار باشید

فرا 1384/01/24 ساعت 09:32 http://gastby.persianblog.com

سلام یاسمن جان ... حق با شماست اما خوب خیلی چیزها متاسفانه قبل از ازدواج معلوم نمی شن ... عکسهای اشکان خان هم خیلی خوشگل بودن

جن زده 1384/01/24 ساعت 09:57 http://jenzade.blogsky.com

سلام.
همینطوره که میگی.
جدیدا آموزش این مسائل رو در مدارس انجام میدن ؛ دیدین؟ امیدوارم به درد بخور باشن.
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد