بخشش یا کینه؟

من...

خواهان بخشش هستم.

بخشایش خودم و دیگران

مرا از گذشته جدا میسازد.

گذشت جواب هر مشکلی است.

بخشش هدیه ای است که به خود میدهم.

پس همه را میبخشم و خود را رها میسازم...

پست قبلیمو وقتی نوشتم که خیلی ناراحت بودم خیلی...

اما وقتی فردای اون روز اون دوستو دیدم انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده....قلبا بخشیده بودمش...گرچه سردرد شدیدم که ناشی از فشار عصبی روم بود باعث شده بود که چهره ام مثل همیشه خندون نباشه ولی کم کم حالم بهتر شد... اون دوست چون خبر داشت که چه دسته گلی به آب داده هی دور و برم گشت که یاسمن چرا امروز اینجوری هستی؟ چشمام از درد به زور باز میشد خصوصا که چون میگرن دارم نور هم ناراحتم میکرد گفتم چیزی نیست سردرد دارم خوب میشم ... حتی مثل همیشه رفتم جلو و با همون محبت همیشگی صورتشو بوسیدم... عصر که اومدم خونه و کامنتهای شماها رو خوندم خیلی حالم بهتر شد فکر کردم چه موهبت خوبی رو خدا به ما داده و قدرشو نمیدونیم... فراموشی.. فراموش کردن لحظه های تلخ و بد... فراموش کردن دلتنگی ها... فراموش کردن بدیهای دیگرون.. و فکر کردم چقدر این وبلاگ و نوشته های شماها منو آروم میکنه... از مریم عزیزم ممنونم که به من چیزی رو که میدونستم یادآوری کرد عشق بدون قید و شرط  و از گمشده آشنا برای این که گفت جواب محبتهامونو از کائنات باید بگیریم.. و از همه و همه دوستان خوبم که دیگه به اومدن ها و سر زدن هاشون بدجوری عادت کردم... ولی باور کنید با این که خودم این گفته وین دایر رو قبول دارم که با محبت کردن داریم در بانک مساعدت سپرده میذاریم و این بانک به ما سود چند برابر میده... اما گاهی آدم ناخواسته دلش میشکنه... میدونید گاهی اوقات آدم وقتی حس میکنه که طرف مقابلش الکی جلوی روش بهش اظهار محبت کرده و پشت سر جور دیگه بوده دلش میگیره انگار یه ابر بزرگ میاد جلوی خورشید دلت و یه دفعه مثل روزای ابری دلت میگیره... فقط همین! منتهی اگر یاد بگیری که بخشنده باشی اون ابره با نسیم فراموشی از دلت میره بیرون و به خود که میای میبینی بدون این که زحمتی کشیده باشی دلتنگیه رفته... خوشحالم و ممنون از خدای قشنگم که اگه هزار تا عیب و ایراد دارم یه خوبی دارم و اونم اینه که کینه ای نیستم و به راحتی میتونم ببخشم حتی اونایی رو که خیلی خیلی خیلی بد دلمو شکستن و روحمو آزار دادن... شما چی چقدر بخشنده اید؟ میتونید راحت ببخشید یا کینه ای هستید؟

نظرات 9 + ارسال نظر
ساحل 1384/02/28 ساعت 19:52 http://sahel65.blogfa.com

منو که میشناسی من اگه بخوام هم نمیتو نم از کسی ناراحت شم حتی اگه بد ترین کارهارو باهام بکنه
در باره فراموشی و اروم شدن هم برام دعا کن چون الان خیلی دوست دارم یکم این مو قعیت رو فراموش که نه ولی باهاش کنار بیام

بنفشه 1384/02/28 ساعت 22:18

یاسی جون چی بگم والا من که انقدر دورویی دیدم که چی چی بگم

سلام یاسمن جان....به نظر من بخشیدن یا نبخشیدن یک شخص بستگی به کاری که با آدم کرده داره....خیلی وقت ها خیلی زخم های روحی و عاطفی با یه ببخشید گفتن التیام پیدا نمی کنن

خوشحالم که راه درست تر رو انتخواب کردی
و خوشحالم که حرف هام برات مفید واقع شده
و بیشتر از همه خوشحالم که من رو دوست خودت دونستی

اره وبلاگ من امروز قاط زده بود
مرسی که اومدی

مریم 1384/02/29 ساعت 02:17

یاسمن جان سلام

خوشحالم که ناراحتیت بر طرف شده.


رنگ سفید ترکیبی از همه رنگهاست.....
حتی رنگهای متضاد!
ما با افکار گوناگون وعقیده های مختلف کنار یکدیگر زیباتر میشویم.

با قضاوت ارزشی نکردن و برچسب خوب و بد نزدن میتونیم همه چیز را فراموش کنیم و خودمون رو از غم نجات بدیم .


شاد باشید


اتابکم 1384/02/29 ساعت 13:51

آتنا 1384/02/29 ساعت 23:17


سلام عزیزم

حرفهاتون مثل همیشه قشنگه اما گاهی اوقات بعضی ادما
ارزش این بخشش هارو درک نمیکنند من تا حالا خیلی حارو بخشیدم اما همه بجای درک ارزش کارم فکر کردن که من
احمقم

سلام
نوشته های قشنگی داری یاسمن خانوم

خوشحالمون میکنی به کلبه کوچیک ما هم سر بزنی

مهدی 1384/03/03 ساعت 19:46 http://www.rasanic.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
بخشیدن یا کینه خیلی مهمه.خیلی خوبه که بتونیم ببخشیم در عین این که از طرف مقابلمون دلگیریم.نمیدونم چه وقتی که میبخشیم انگار ساعت ها دراریم ژرواز میکنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد