انگیزه برای ازدواج پاسخی به تایماز

تایماز در رابطه با پست قبلی  من مطلبی در سایتش نوشته  و نظر خواهی کرده که من چون جوابم طولانی بود اینجا برایش جواب مینویسم...شاید این سوال تایماز شما رو هم مثل من به فکر واداره...تایماز پرسیده که انگیزه تون برای ازدواج چیه؟ تا حالا انقدر جدی به این فکر نکرده بودم که چرا ازدواج کردم.... آخه تا ازدواج نکردی و یه زندگی مشترک رو تجربه نکردی  شیرینی های  یه انتخاب خوب یا تلخیهای  یه انتخاب بد رو نمیفهمی... من فکر میکنم ما آدما به تنهایی کامل نیستیم آدم با یه انتخاب درست... یه دوست و یه همراه برای خودش پیدا میکنه یه کسی که شادیهاشو باهاش قسمت کنه تو غمهاش شریکش باشه لحظه های قشنگش رو باهاش قسمت کنه. تنهایی آدمو دیوونه میکنه خواهر و برادر و مادر و پدر عزیز آدم هستن ولی همه میرن و آدم بلاخره یه روز تنها میشه.... خیلی از دوستانی که وبلاگمو میخونن مجردن و شاید نتونم اون حس خوب شریک زندگی داشتنو بهشون منتقل کنم... شاید اون موقعی که رامین رو به عنوان همسر انتخاب کردم این انگیزه ای رو که الان برای ادامه زندگی باهاش دارم نداشتم شاید اون موقع فقط فکر میکردم که دوستش دارم و دوست دارم که باهاش زیر یه سقف زندگی کنم. حتی اون موقع وقتی رامین از آینده مون و این که بچه دار میشیم و زندگی مون شیرین میشه صحبت میکرد واقعا نمیتونستم این حس رو درک کنم. ولی امروز که دو تا بچه داریم و سالها از اون روز زیبایی که با یک بله سرنوشتم رو تغییر دادم میگذره درکم و احساسم از زندگی مشترک چیز دیگه است... آدم از تنها بودن هیچی نصیبش نمیشه وقتی ازدواج میکنی اونقدر چیزهای مختلف رو تجربه میکنی که کم کم بدون این که بفهمی پخته و پخته میشی... دنیایی از تجربیات زیبا... انگار اون هدف اولیه که تعالی روحت بوده  و به خاطرش به این دنیا اومدی همون که تجربه های زیبا بوده تا تو رو بسازه اتفاق افتاده... ازدواج اگه با انتخاب درست باشه انقدر شیرین و دوست داشتنیه که هر لحظه اش میتونه یه خاطره باشه... همه اینا رو گفتم ولی هر چقدر فکر میکنم یادم نمیاد چرا ازدواج کردم!!! شاید چون به کسی که اینهمه دوستم داشت و برای به دست آوردنم انقدر تلاش کرده بود و بهم قول داده بود که خوشبختم کنه ایمان داشتم... شاید چون فکر میکردم نیمه گمشده امو پیدا کردم . نمیدونم فقط اینو میدونم که حتی در بدترین و سخت ترین شرایط زندگیم حتی برای یک لحظه از انتخابی که کردم پشیمون نشدم... 28 فروردین سالگرد ازدواجمون و میریم تو پانزدهمین سال زندگی مشترک... سالگرد جشنی که تا 4 صبح ادامه داشت و قشنگترین شب زندگیم بود. وقتی که مهمونا رفتن ساعت چهار صبح بود هر دو مون پامون تو کفشای نو تاول زده بود و انقدر گرسنه بودیم که اولین نیمروی مشترکمون رو خوردیم!!!..

نظرات 16 + ارسال نظر
خراباتی 1384/01/24 ساعت 20:50 http://k

اول..............
یاسمن عزیز سلام...
سالگرد ازدواجت مبارک...
انشالله سالیان سال در کنار خانواده عزیزت خوشبخت زندگی کنی...
شاید خیلی از اونایی که ازدواج کردن نمیدونن چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاید یه خلا ... یه حس تنهایی... یه نیاز...
شایدم نیمه ی گمشده ایی که ازش حرف زدی...
اما امروزه واقعا انگیزه برای ازدواج فوق العاده پایینه...
امید ... آینده... تاریکی...
خدا کنه همه ما انگیزه ی ازدواج رو پیدا کنیم تا مثل تو طعم خوشبختی و زیبایی رو بچشیم...
پاینده باشی...
یا حق.


سلام
قشنگ بود... همیشه پاینده ومستدام باد....

گرگ 1384/01/25 ساعت 01:12 http://www.nicakhtar.com

سلام فامیل سابق من.
خوبی؟
مبارکه .
ممنونم از حسن توجه شما.
راستی با جوجه من صحبت کردی؟
اگه صحبت کردی بهش بگو من هنوز میخوامش و خوشبختش میکنم.
جون تایماز راست میگم. راستس این اسم رو هم اون روم گذاشته.
باهام تماس بگیر .
یا علی

سلام .. ۱۵ سالگرد ازدواجتون مبارکه .. همیشه به خوشی

شیرین 1384/01/25 ساعت 10:45

سلام
هر وقت به وب‌لاگت سر می‌زنم انگار روح تازه‌ای در من دمیده می‌شه.
ان شاا... همیشه خوشبخت و شاد باشی.

محمد 1384/01/25 ساعت 11:11 http://mehr.blogfa.com

سلام.با مطالبت کاملا موافقم.ضمنا پینگ هم کردم!

سانی 1384/01/25 ساعت 11:44 http://sani.hadi77.com

انگیزه برای ازدواج! مطلی جالبیه.
آخرش خوب تموم شدا.
شاد باشید

مهستا 1384/01/25 ساعت 13:17 http://mahasta.com

منم تبریک می گم..انگار خوب وقتی اومدم اینجا رو خوندم

deniz 1384/01/25 ساعت 13:56 http://denizjoon.blogfa.com

سلام یاسمن جان خوشحالم از این که ازدواج موفقی داری وپیشاپیش این سالگرد خجسته را به شما وهمسر خوبتان تبریک میگویم امیدوارم پابه پای هم پیربشید و زندگی شاد و توام باسلامتی با فرزندان عزیزتان پشت سرهم گذازید.
بله انتخاب بجا وشایسته چنین پیامدهای خوبی در پی داره.

خوشحالم که زندگی مشترک توانسته حس تکامل را در تو ایجاد کند این ممکن نبود مگر در یک ازدواج موفق . سالگرد ازدواجت مبارک.برایت بهترین آرزوها را دارم.

حسین 1384/01/25 ساعت 19:18 http://hooori.persianblog.com

به امید خوشبختی روز افزون در زندگی

سوشیانس 1384/01/25 ساعت 19:34

سلام.درست نشده!!تازگیا حرف a


هزارو یک روزنه 1384/01/25 ساعت 19:42

مبارک باشه یاسمن جون
اینجور نوشته ها همیشه بما مجردا امید میده که انتخاب خوب چه منفعت خوبی میتونه داشته باشه نه فقط مخرب.
امیدوارم در کنار تمام زیر و بمهای زنگی در کنار بچه هاتون شاد و سلامت باشید.

مریم 1384/01/25 ساعت 20:50 http://iranreiki

سلام یاسمن خانومی..خوشحالم ازینکه ازدواج موفقی داشتی و زندگی خوبی داری امیدوارم سالهای سال با عشق زندگی کنید و لحظات خوبی رو در کنار هم داشته باشید.

سلام. چه قشنگ!! خرستان به روز شد. بفرمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد