آدمای دورو

چرا بعضی از آدما انقدر دورو هستن.... فکر میکنم صداقت تنها چیزیه که تو این دوره زمونه خیلی خیلی کم پیدا میشه... وقتی به آدمای دور و برت محبت خالصانه میکنی و ازشون جز دورویی چیزی نمیبینی چیکار از دستت برمیاد؟ منظورم کسانی هست که اسم دوست رو روی خودشون میزارن اون موقعی که بهت نیاز دارن قربون صدقه ات میرن و فدات میشن ولی هر زمان که دیدن تو ممکنه که موقعیتشون رو به خطر بندازی پشت سر برات میزنن... اونایی که تو رو به خاطر کارت دوست دارن نه به خاطر خودت... حالم از این جور آدما بهم میخوره... آدمایی که الکی میگن تو و شرایطتت برامون مهمه ولی بعد برای این که کار خودشون کمتر بشه حاضرن تو و شرایطتت فداشون بشین... دلم خیلی گرفته به خاطر صداقتم به خاطر محبتهای بیدریغم به خاطر دستای مهربونم که واسه اینجور آدما کار کرده... به خاطر لحظه هایی که سعی کردم باری از رو دوش اینجور آدما بردارم.... و به خاطر این که اگه هر کی بهم گفت که این آدم دورو هست باور نکردم...انقدر ناراحتم که حتی نمیتونم مثل قدیما بنویسم... توی این دنیای مسخره به کی میشه اطمینان کرد؟ کاشکی دلها شیشه ای بودن اونوقت میشد توشون دورویی ها رو دید اونوقت کسی دیگه نمیتونست هر بلایی میخواد سر دلت بیاره و بعدم راهشو بکشه و بره... از موقعی که سعی کردم که خوب باشم و مهربون هر جا دیدم کسی نیاز به حتی لبخند من داره دریغ نکردم... اما گاهی آدم از این که حتی نگاه مهربونشو حروم یه آدم نفهم کرده پشیمون میشه...

نظرات 31 + ارسال نظر

سلام .. ادمهای دورو در این دوره زمونه خیلی زیادند .. خیلی کم میشه یه ادم یه رو دید و بهش اعتماد کرد .. در پناه حق

سلام.دوست من. کاملا با تو موافقم.منم این دردارو دیدم.اما توجیهم اینه که زمونه بد شده..اما هر چقدر هم زمونه بد شده باشه من نمیتونم مثل اونا بشم.باید گشت و گشت تا اونیوکه میخوای ژیدا کنی...موفق باشی

ویولت 1384/02/26 ساعت 16:26 http://violet.special.ir

کاشکی آدما دانه های دلشون پیدا بود

یاسمن جان دلت خیلی مثل اینکه پره ازین جور آدما .. واقعا راست میگی ....

سلام بابا یاسمن جون چی شده ؟؟؟!!!!!!!!!!!چقدر عصبانی شدی بابا می گفتی کی اذیتتون کرده بکشمش ........

سانی 1384/02/26 ساعت 17:19 http://sani.blogfa.com

کاشکی قلب آدما توی صورتشون بود.
عصبی نباش. زمونه همینه

دنیز 1384/02/26 ساعت 18:16 http://denizjoon.blogfa.com

چقدر خوب واقییتها را بیان میکنید
بله عزیزم تو دنیای امروزی دیگه انسانها گرگند صداقت دیگه مرده
بهم سر بزن عزیزم

پسرک تنها 1384/02/26 ساعت 18:52 http://asemanesaf.tk

سلام عزیز ..... توی زندگی ما از این ای کاش ها زیاد هست ...........کاریش هم نمیشه کرد .....باید سوخت و ساخت .........

۱۰۰۱روزنه 1384/02/26 ساعت 19:05

یه مطلب مفصل درین مورد چند روز دیگه میزنم:) منم دلم میگیره گاهی.

سلام خوبی؟؟؟ آدم تو دنیای ما زیاده ولی انسان کمه...کاش همه با هم مثله آبه روان و زلال بودیم...ولی حیف که معنی محبتو نمیدونیم...در پناه او تا بعد...

مریم 1384/02/26 ساعت 21:37

سلام یاسمن جان

محبت کردن کار خیلی خوبی هست اما در دو صورت:

یکی اینکه خودمون هم احساس خوبی بهمون دست بدهد.

دوم اینکه شرطی نباشد. یعنی اینکه اگر محبتی کردیم منتظر نتیجه آن یا منتظر عکس العمل طرف مقابل نباشیم
چون اینکار ما را وابسته میکند و این در حقیقت دوست داشتن خودمان از طریق دیگری است.

شاد باشید!

سلام یاسمن جون....هیچ وقت آدم ها رو اونجوری که هستن باور نکن....با اجازت لینکت رو گذاشتم تو وبلاگم

محمد 1384/02/27 ساعت 00:34 http://mehr.blogfa.com

امروز نتیجه یه نظر سنجی رو می خوندم که یکی از گزاره هاش این بود: ۹۱ درصد از مردم ایران دورو هستند! نمی خوام بگم قبولش کردم.اما جامعه همیشه در فشار ایرانی، این درس رو از زندگی تحت ستم و استبداد تاریخی گرفته که کمتر خود واقعیش رو نشون بده.به همین دلیل نتیجه همون نظر سنجی هم مورد تردید می تونه باشه.

بنفشه 1384/02/27 ساعت 00:50

سلام یاسمن جون نمی دونم اون لحظه که این مطلب رانوشتی چه چیزی روح لطیف توراازار داده ولی من معتقدم که
همه باید دیگران را همچون نور چشم خویش گرامی بدارند
چرا که شراره ی الهی و ذاتِ الهیِ همگان یکسان است.
تنها در آن صورت، تولید و توزیع و مصرف
- خواه اقتصادی و خواه غیراقتصادی -
عادلانه خواهد بود و به صلح و آرامش و استعلای عشق
خواهد انجامید.
اگه دوست داشتی مقدمت وحضورت رادروبلاگم گرامی می دارم

درووووووووووووووووووود
وبلاگ زیبایی هست به همراه اشعار زیبا.
زیبا مینویسی.
در صورت تمایل به تبادل لینک به من خبر بده.
موفق ....ژیروز و همیشه قلمت پر توان باد.
خدا حافظ

سلام یاسمین جان
ببین عزیز این مشکل و این ناراحتی رو خیلی های دیگه مثله منم دارن
ولی چیزی که به من قوت میده اینکه من هر محبتی که کنم باید جوابش رو از کائنات بگیرم نه از اون کسی که بهش محبت کردم.
جواب محبتم رو روزگار بهم میده و یه جایی جبران میکنه اون هم چند برابر
به قول وین دایر ما با محبت کردن داریم در بانک مساعدت سپرده میذاریم و این بانک به ما سود چند برابر میده
امیدوارم منظورم رو فهمیده باشی
پس این مهم نیست که کسی که بهش محبت میکنی لایق باشه یا نباشه و یا اینکه جواب محبتت رو بده یا نه
مهم عشق ورزیدنه

یاسمن جان من نمی دونم چرا انقدر دیر به دیر متوجه می شم تو آپ کردی. شاید چون شبا آپ می کنی و من صبح ها میام وبلاگم رو چک می کنم فکر می کنم قبلا آپ کرده بودی و من قبلا خوندم. به هرحال شرمنده.
در مورد مطلبی که نوشتی هم فقط باید بگم این چیز غیر عادی ای نیست. این دوره زمونه اگه بتونی یکی رو پیدا کنی که روراست باشه باید تعجب کنی.
می دونی یاسمن جان به خاطر اینکه ضربه نخوری فقط سعی کن اهمیت ندی. من که دارم سعی می کنم این راه رو دنبال کنم.

اله 1384/02/27 ساعت 11:02 http://abmadani.blogspot.com/

سلام
ممنونم بابت کامنتی که برام گذاشتین
منم با این جور اداما زیاد سر و کار داشتم
کاشکی فقط یه خورده معرفت داشتن و ...

بی خیال!بد ترین اشکال ما آدما اینه که انتظار داریم از بقیه.کار خودتو بکن.

سلام یاسمن جان
از لطفت بی نهایت ممنونم....
به قول سهراب :
«...من اناری را می کنم دانه
به خود می گویم
کاش این مردم
دانه های دلشان پیدا بود....».
موفق باشی...

سلام دوست عزیز تو این زمونه اگه کسی صادق باشه بهش میگن(ساده) یعنی کسی که چیزی حالیش نیست(نادان) و هرکه زیرک و دورو باشه بهش میگن عاقل . موفق و پیروز باشی

طنین 1384/02/27 ساعت 15:49 http://www.taneen.blogfa.com

یاسمن جان سلام
من خیلی وقته با خوندن مطالبت به این خصوصیت فردیت پی بردم
در واقع خیلی زیاد شبیه خودمی
مثه من و تویی شدیدن در این دنیای وانفسا آسیب پذیر خواهد
کاش به قول خودت دلها شیشه ای بود ولی حالا که نیست چی ؟
شاید بهتر باشه امثال شما و من کمی دل گنده تر بشه
می بینمت
راستی لینکتم می ذار م

پاییز 1384/02/27 ساعت 18:16 http://autumn.blogfa.com

من قربون صرقه اون کسی می رم که دو رو باشه...
اگه توی این دوره زمونه آدم دورو دیدی سلام منو بهش برسون و به خاطر اینکه تونسته دورو بمونه و تا حالا هزار چهره نشده تشکر کن...

هر کسی از ظن خود شد یار من...

راستی مثل اینکه هنوز وقت نکردی لینکم رو بذاری...
یا حق...

کامی 1384/02/27 ساعت 22:04 http://camy.blogfa.com

سلام ... مرسی که بهم سر زدی ...

سلام یاسمن جان ... اینقدر حرص نخور بابا بیخیال آدم ها هر کدوم یه ایرادی دارن البته دورویی خیلی نامردیه ...زیاد ناراحت نباش.پیش من بیا

سلام....... سعی کن آدمها را با واقعیت های وجودیشان و همه خصو صیات متناقض رفتاری قبول کنی. ضمنا اگه قبول کنی که هر رفتار خوبی از جمله مهر بانی برای نفس خود عمل است. دلتنگی هات کمتر میشه / موفق باشی

آره منم از اینجور آدما متنفرم٬ توی زندگیمم زیاد دیدم...

بی آشیانه
http://eshghyahavas.blogsky.com
eshghyahavas@yahoo.com

مانیا 1384/02/28 ساعت 17:06

یاسمن جان دیگه باید عادت کردی باشی به این اخلاقا! بعضیا واقعا شورشو در میارن

اتابکم 1384/02/28 ساعت 17:54 http://www.atabak.com

سلام
نمیشه که همه خوب باشن.اما میشه همه بد باشن.
مهم اینکه ما خودمون خوب باشیم چون دنیا ارزش نداره.
من سعی میکنم خوب باشم
یاسمن جان ببخشید من خودمم نفهمیدم چی گفتم........

مریم 1384/02/29 ساعت 19:24

یاسی خیلی کنجکاو شدم بدونم این ادم دورو کیه؟!! زود بهم بگو لطفا:))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد