به بهانه ولنتاین

راستش من دنبال بهانه میگردم که علاقه مو به اونایی که دوستشون دارم نشون بدم... این که در طول روز چند بار به اونی که دوستش داریم بگیم که چقدر برامون عزیزه خیلی ارزشمنده... ابراز عشق به هر دو طرف انرژی میده... اون طرف مقابل میتونه یه دوست هم جنس یا غیر همجنس...همسر ... پدر و مادر... فرزند و خلاصه هر کسی میتونه باشه. این موضوع حداقل تو خانواده ما (خانواده کوچیک سه نفر و نصفی خودمو میگم...) حل شده است.. انقدر که نگار خیلی اوقات میاد تو اتاق و به من میگه مامان خیلی دوستت دارم و میره... بدون این که مثلا خواسته ای داشته باشه و این پیش در آمدش باشه. یا بارها شنیده که من جلوش به رامین گفتم که دوستت دارم و برعکس... بچه باید بدونه که دوست داشتن به تنهایی کافی نیست و ابرازش در عمل و به گفتار بسیار ارزشمنده... باید بدونه که عشق چیزی نیست که در قلبها زندانی بشه... حتی یادمه دو سال پیش نگار داشت یه فیلم مال کانال دو خودمون رو میدید که پسره یکی رو دوست داشت و از مادرش مخفی می کرد. نگار گفت من که اگه یه وقت عاشق کسی بشم به بابا میگم!!! و منم گفتم کار درستی می کنی... خیلی از ازدواجهای ما که به طلاق منجر شدن حاصل همین نگفتنها به بزرگتراست... عشقهای پنهانی که گاها انتخاب غلط بوده... حالا بحث اصلا این نیست میخواستم بگم فکر میکنید چی شده که ما این چند سال اخیر ولنتاین زده شدیم؟(مثل غرب زده؟) ای کاش ما هم یه روزی تو روزهای یادبودمون داشتیم که روز عشاق نام داشت اینطوری انگار زیبا تر بود نه؟ دو سال پیش بود که شاگردای یه کلاسم ازم  پرسیدن خانوم برای ولنتایمز!!!! واسه شوهرتون چی خریدین؟  (چون خودشون قرار داشتن برن کافی شاپ و به عشقشون کادو بدن... خرس و شکلات و قلب و .... خندیدم و گفتم اولا ولنتاین!! دوما میدونید که این اسم اسم یه کشیشه؟ و داستان ولنتاینو(که حتما میدونید) براشون تعریف کردم... اون شب همش تو این فکر بودم که بدبختی مون اینه که بیشتر تقلیدهامون هم کورکورانه است...شایدم دنبال بهانه ایم تا به اون که دوستش داریم یه یادگار بدیم... و متاسفانه در فرهنگ ما عشق اونقدرها مقدس نیست!!! نمیدونم شاید من اشتباه میکنم...  به هر حال ولنتاین انقدر تو فرهنگمون جا افتاده که پارسال غروب نگار رامینو مجبور کرد برن بیرون و برای معلمش کادوی ولنتاین خرید و بیشتر بچه های کلاس همین کارو کرده بودن و معلم نازنین با یه عالمه قلب رفت خونه...یادتون باشه من امروز دو بار آپدیت کردما!!!

نظرات 20 + ارسال نظر
مریم 1383/11/26 ساعت 18:06

یاسی جون سلام...
من کاری به غربی و شرقی بودنش ندارم..به قول هم اXن فقط یه بهانه است..من و شهرام که می دونی این روزا چقدر غرق کاریم ...ما فقط برای هم دو تا یا داشت نوشتیم و البته شهرام توی یک دفتر مربوط به کارتون نمو(که من عاشقشم ) بهم داد و باور کن به اندازه دنیا برام ارزش داشت...

هپی ولنتاین...

سانی 1383/11/26 ساعت 18:12 http://sani.blogfa.com

یاسمن عزیز ممنون که سر زدی خوب شد که کامپیوترت درست شد و امروز دو بار آپ دیت به جبران ننوشته های قبلیت.
شاد باشی و همواره پیروز

یعنی ممکنه من هم به عشقم برسم؟! ولنتاین مبارک

سلام.ولنتاین مبارک.خوشحالم که حال کامپیوترت دوباره خوب شد.ولنتاین هم رسم بسیار قشنگیه و اینم بگم که تو فرهنگ شرقی عشق اونقدر نباید علنی باشه که یه روز رو رسما به اسمش کنند اما غرب اینطور نیست.بای بای

سلام یاسمن جون...
ولنتاین مبارک...
خدا رو شکر که کامپیوترت زود از بیمارستان مرخص شد...
بابا بخشید چرا میزنی ...
خودم تنبلی کردم...............
عاشق شو ور نه روزی کار جهان سراید..
بعضی از ماها حتی از به کار بردن لفظ عشق می ترسیم چه برسه به اینکه بخواهیم یه روز رو هم به عشق اختصاص بدیم..
تا وقتی دها گرامیداشت(روز و هفته ی ....) هست دیگه نوبت به ولنتاین نمی رسه..
اشکان رو ببوس..
شاد باشی..
یا حق.

محمد 1383/11/26 ساعت 22:32 http://mehr.blogfa.com

سلام.توی یکی از پست هات نوشتم که بابا رو به اسم می شناسم.اما عمو شاغلام اگه اون بزرگواری باشه که گلایل می آورد به بازار گل می شناسمشون.ممنون از عنایتی که به وبلاگ فقیر من دارید.

فاطمه 1383/11/26 ساعت 23:47

سلام... خوش به حال نگار که همچین پدر و مادری داره ...می تونه همه چیو بگه....


سلام. شب خــــوش دوستان خوب وعزیزم.ولنتاین به همه عــاشق های دنــیا مــــــــــــــبارک.امیدوارم درکنار عشقتون همیشه سربلند وسلامت باشید.وبه یاد ماهم باشید.خیلی دوستون دارم.آپ کردم دوست داشتی سری بزن خوشحال میشم.به امیددیدا ر..موفقیت شما راآرزو.شــاد باشی وعاشق...برقرار باشی وپایننده..بدرود
Happy Valentine’s Day!
من شما را لینکیدم

سلام
وبلاگ جلبی دارید.
ممنون از اینکه به من سر زدید.

سلام نازنین.....این مطلب میتونه براتون جالب باشه.. http://zendehrood.com/

سلام خوبی .... امیدوارم که همیشه از این بهانه ها باشه .....چون خیلی از ما ها سخت ابراز عشق می کنیم ...در این جور موارد بهتر این جور کارها رو انجام می دیم اما به قول خودت این ابراز عشق کردن بهانه نمی خواد هر موقعه هر جا میشه

یاسمن عزیز و خوبم سلام سلام سلام. امیدوارم که حالت خوب خوب باشه. گلم از همه لطفی که داری ممنونم. من اینجا سختمه میخوام کامنت بذارم. راستش یه بار که کامنت میذارم دیگه صفحه کامنتا بالا نمیاد. اون سری هم هین طوری شد. ببخشید دیر اومد. یه چیز دیگه ای هم هست. نمیدونم سیستم من مشکل داره یا نه. جمله هاتون کامل نمیتونم بخونم. بعدام اینکه روز ولتناین رو تبریک عرض میکنم. بعدا که فرا رسیدن این ایام رو تسلیت عرض میکنم. از کامنت زیبات ممنون و متشکر. امیدوارم بازم ببینمت. راستی اینبار با ادرس اون یکی وبم برات کامنت میذارم. خانمی ممنون که خبر دادی. قربان تو - ملیکا. بدرود

جن زده 1383/11/27 ساعت 09:53 http://jenzade.blogsky.com

سلام.
در تقویمهای ایرانی روز عشق وجود داره!
و قدیمی تر از ولنتاین هم هست!

دوست دارین در موردش بدونید :
:: روز عشق ایرانی ۲۹ بهمن ::
http://weblog.zendehrood.com/atashkadeh

من که از امسال ۲۹ بهمن به کسی که دوستش دارم هدیه می دم. بالاخره بیشتر ایرانی ام تا رومی!

سام..
میدونم چی میگی..
ولی خب یاسمن جون ما همیشه میگیم..این روزم میگیم..
(:دی)
دوست دارم..

سلام یاسمن.اول ارتقا سیستم کامپیوترت رو بهت تبریک می گم.و واقعا چقدر خوبه که ما همه به موقعش احساسات واقعیمون رو بروز بدیم و نگذاریم هیچ چیزی توی دلمون بمونه و تو واقعا کار درستی می کنی که از کودکی به بچه ات اینو یاد میدی.موفق باشی و سلامت.

ببخشید دیر سر زدم.در مورد ابراز محبت کاملا حق داری ابراز محبت به آدم آرامش میده.همیشه کسانی که دوستشون داریم رو باید از این قضیه مطلع کنیم که دوستشون داریم.

شاد باشی و عاشق /

سلام و صد سلام به شما نازنین که اینقدر روشنفکر هستید... روز دوستی بر شما هم مبارک باشد... این روز از هر کجا آمده به فرهنگ ما خیلی خوش آمده... ما ملت عاشقی هستیم و این چیزها را زود میگیریم... راستش من هم برای دخترام خرس خریدم و برای دوستانم کارت فرستادم... هر کس از عشق بگوید خوب گفته ... دلتان شاداب دوست گلم!

ما همیشه به دنبال یه بهانه می گردیم که به دیگران ابراز محبت کنیم و دوستت دارم رو به اونایی که دوسشون داریم بگی٬ این حس٬ بخشی از وجود انسان. شاد و پیروز باشی...

بی آشیانه
http://eshghyahavas.blogsky.com
eshghyahavas@yahoo.com

ساحل 1383/11/28 ساعت 14:21

عشق یعنی اینکه بدونی دیگه تنها نیستی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد