خساست در عشق و ....

بعضی از آدما ذاتن خسیسن... تو همه چی خست به خرج میدن...

تو چیزای معنوی. ..تو محبت کردن به دیگرون... در عشق ورزیدن ...حتی از یه نگاه پر از مهر یه لبخند  به یه نا آشنا که مثلا تو اتوبوس کنارشون نشسته ... اگه معلمن تو نمره دادن...انگار فکر میکنن اگه خدای نکرده یه تبسم به  کسی که یه لحظه نگاهشون به هم گره خورده بکنن از ذخیره های خنده شون کم میشه!!! یعنی تموم راههایی که میتونن به کمکش یه کوچولو به خدا نزدیکتر بشن رو به روی خودشون میبندن... حالم از اینجور آدما که خست وجودشون رو بیمار کرده بهم میخوره در عین حال وقتی بهش عمیق و بی طرفانه فکر میکنم دلم هم براشون میسوزه... کائنات هم که میدونید پارتی بازی حالیش نیست براش خساست کنی اونم همه چی رو با خست بهت میده... و هی از ذخیره فراوانی ها و عشقت کم میشه و کم میشه تا یه روزی عمیقا  بیمار میشی... یکی از این خسیس ها همکارمه... همونی که پارسال که من مرخصی بارداری بودم به جام موند... بماند که پارسال با روح بچه های من چه کرد... بماند که نمره های کلاسی شون رو یک و دو خلاصه تک داده بود. اینم بماند که من به دستور مدیر و به کمک دفتردارمون تموم اون نمره های کلاسی یک رقمی رو به نمره های بالا و دو رقمی تبدیل کردم!!! حالا امسال یکی از افتاده های پارسال  که دوباره امتحان داده و از ده نمره ورقه 8 شده و نمره عملی پارسالش که یه پروژه تحقیقی بود رو از 10 نمره 9 شده هرچی به این خانوم میگم بابا این بدبخت که پروژه داده میگه نه اون مال پارساله باید دوباره بره تحقیق بیاره...( انگار این دانش آموز قراره کارمند ناسا بشه!!! یا تحقیق در مورد آخرین پدیده های پزشکی یا مثلا زندگی در کرات مختلفه که باید حتما به روز باشه دیگه چهار تا سوال و جواب از یه شرکت که چطور موفق شدن که انقدر اهن و تلپ نمیخواد! )  این تحقیق هم حداقل 5  هزار تومنی با چاپ عکس و تایپ کامپیوتری و سیمی کردن و کرایه رفت و آمد به شرکتهای مختلف واسه این بیچاره که فارغ التحصیل شده و معطل یکی دو تا نمره است آب میخوره. از ظاهرش هم پیداست که وضع مالی زیاد عالی ندارن خوب مگه ما بیماریم که دیگرون رو آزار بدیم؟ از صبح فقط حرص خودم آی دلم میخواست این خانوم محترم رو با یه ترکه آلبالو!!! میدادن به من و تا میخورد میزدمش که نگو!!!! حیف که یاد گرفتم که با آدمای اینجوری یک  و بدو نکنم... گر چه من و دفتر دارمون یه کار کردیم که این دانش آموز همین فردا پروژه اش مفت و مجانی حاضره!!! آخه خدایا حکمتت چیه که همچین آدمای عقده ای رو معلم میکنی؟ ........

نظرات 27 + ارسال نظر

خوشحالم که اولین نفری هستم که کامنت میذاره.آره والا خدا هیچکس رو عقده ای نکنه...

خدایا آدمای عقده ای رو باقالی کن . الهی آمین .. بزن زنگ و .. بشمار یک بشمار دو

سام..
یاسمن جون با این که حالم خیلی بده ولی دلم نیومد بهت سر نزنم و نوشته های قشنگتو نخونم..
مسفهمم چی مییگی..
منم یه معلم بسیار عقده ایییییییییییییی داشتم..
سال اول دبیرستان بودم اگه اشتباه نکنم..
دبیر ریاضیم بود..
خیلی اذیتم کرد..
من تو طول دوطا تحصیلم همه معلمام ازم راضی بودن و دوسم داشتن...و همین طور در مقابلش منم...
ولی این معلمم رو هیچ وقت نمیبخشم..
بلاهایی که سر من نیاورد..
واقعا چه حکمتی داره؟٬!!!
موفق باشی..
فرشته هاتو ببوس از طرف من..

سلام یاسمن گلم.من که از هر چی خسیسه بیزارم حالا تو هر چی . فرق نمی کنه.

سلام یاسمن جان.من تقریبا هر شب آپدیت می کنم.الان هم آپ هستم.راستی مرسی از تعریفات.تو خیلی لطف داری.

گل عاشق 1383/11/13 ساعت 23:13 http://ashegh.blogfa.com

سلام یاسمن جون/حق داری/منم از این جور آدما که وقتی میتونن برای کسی کاری انجام بدن بی تفاوت میشن خوشم
نمیاد ولی خوب اینم باید دونست که هر کی نونه قلبش رو می خوره.موفق باشی

سلام خیلی قشنگ بود و جالب بعضی ها کیلو کیلو نمره میدن که این هم ظلمه و بعضی ها هم خست بخرج می دن اینم ظلمه در ضمن منم معلمم همیشه می گم تعادل می دونی گاهی برخوردای ما آینده بچه هارو تغییر می ده موفق باشی به منم سر بزن خوشحال می شم

سلام .. واقعا از اینجور ادما زیاد وجود دارن .. منم از اینجور ادما خیلی متنفرم .. ولی چه می شه کرد ؟

بعدشم یاسمن خانم هرچی ادم عقده ای معلم نیست .. بعضی ها اینجورن ...

به هر حال خدا همه رو هدایت کنه

عارف 1383/11/14 ساعت 01:01 http://hekayat.blogsky.com

سلام. بعضیها معلم میشن که به بچه ها چیز یاد بدن بعضیها هم معلم میشن که عقده معلم دوران کودکی رو سر بچه های مردم در بیارن. مثل فرمانده های دوران آموزشی سربازی.
خست چیز بدی هست و بدتر از این خسیس کسیه که وقتی بخشش و دست و دلبازی یکی دیگه رو میبینه هم بهش میگه که چرا اینکار رو میکنی و به جای بقیه هم خست به خرج میده این دیگه بیچارس.
یا حق

ببیبل 1383/11/14 ساعت 02:51

درود.
..به صاعقه ی چشمانت نیازمندم
اندک شرری ببار ای ابر خسیس مهربانی..
بدرود.
راستی به شب پرست سر بزن...

منم موافقم
نمی دونم چرا اینقدر خساست
همه جوره !‌هم محبتت که از کسی چیزی کم نمی شه و....

سلام یاسمن خانم من این روزا اصلا آن لاین نمیشم اومدم بگم پیغامتو به گوجه سبز رسوندم ... در ضمن به زودی آپ میشم راستی اعصابم خیلی خرابه نمی دونم چیکار باید بکنم

سلام یاسمن خانوم.
با خوندن مطلبت یاد معلم کلاس چهارم ابتدای افتادم.
ما که ازش گذشتیم ....
خدا هم ازش بگذره........
انشالله........
آگه آدمها یادشون میموند که باید ببخشند تا بخشیده بخشند
باید گذشت کنند تا دیگری هم از اونا بگذره.........
هیچ وقت قلبشونو که میتونه جای خیلی چیزای قشنگ باشه
رو با با کینه و عقده و بخل و خساست پر نمیکردند...
آسمان شو ابر شو باران ببار
آب اندر ناودان ناید به کار
واسه مطلب قبلیتم نظرم رو نوشتم برو و یه نگاهی بنداز.
به کلبه محقر من هم با حضور سبزت صفایی بده.....
یا حق.

ببخشید که کلی بی معرفت شدم ... ولی در عوض همه مطالبت رو تا ته ته خوندم ...حلالمون کن یاسمن خانوم ...

احمد رضا 1383/11/15 ساعت 11:27 http://fasa.blogsky.com

سلامی چو بوی خوش آشنایی...
۱.دلم برای همه دوستان عزیزی که هموشون مثل یک معلم برای من بودن و هستن تنگ شده بود.
۲.میدونم خیلی بدقولی کردم و خیلی دیر آپ میکنم ولی چاره ای جز این نداشتم اما میتونم بگم تو این سه هفته امتحانی اگه هیچ سودی برام نداشت حداقل فهمیدم که به وبلاگ و دوستان این دنیای مجازی بدجوری عادت کردم و نوشته ها شون همین جور تو ذهنم تکرار میشن.
۳.اگر چه این مدت وقت نمیشد که بتونم دل تنگی هام رو براتون بنویسم ولی نوشته هاتون رو بعد از هر امتحان تو کافی نت دانشگاه می خوندم و مثل همیشه زیبا بودن...
خوشحالم که باز هم تو شهر خودم و با خیال راحت(تعطیلات میان ترم!) میتونم نوشته های دوستان عزیزم رو بخونم.
۴.راستی در مورد داییتون من یک نامه براتون فرستاده بودم نامه رو دریافت نکردید؟
۵.از آقا اشکان چه خبرا؟! اگرچه تا حالا ندیدمش ولی دلم براش تنگ میشه!آخرین باری که دیدمش پاپانوئل شده بود!
۶.خساست چیزی که هیچ وقت انسان خسیس رو راحت نمی ذاره و فقط باعث ناراحتی بیشتر اون میشه مطمئن باشید که اون شخص خودش هم بعد از انجام عملش احساس ناراحتی میکنه و حتی از نظر علمی نیز این موضوع اثبات شده بعضی از اعمال که با وجدان بیدار آدمی در تناقض هستن مثل دروغ گویی باعث ضرر هایی برای بدن آدمی مثل افزایش فشارخون میشه.
۷.موفق باشید...

فریمان 1383/11/15 ساعت 14:23

SALAM YASMIN JAN OMIDVARAM KE HALETON KHOB BASHE NEVESHTE HAYE NAZE TO KHONDAM . OMIDVARAM KE MOVFAG BASHI TO ZENDAGI . BE MAN HAM SAR BEZAN BE ROOZAM BYEBYE

نفیسه 1383/11/15 ساعت 15:36

سلام یاسمن جون
واقعآ حرفات قشنگه
امیدوارم خدا این کسانی رو که تو عشق خسیسن راهنمایی
کنه
که هیچ چیز از این بدتر نیست که ادم نتونه ابراز احساسات کنه
موفق باشی
مواظب خودت باش و عکس قاصدکهای قشنگ زندگیت رو تو وب ساتت بذار تا نازنیناتو ببینیم

امدوارم همیشه سبز باشی

ملینا 1383/11/15 ساعت 17:10

یاسمن جونم اپ کن..
تنبل شدیاااااااااااااا دلم برا نوشته هات تنگ شدهههههههه
بوس!

خیلی خوب و ساده مینویسی ..و رمز موفقیت شما هم همین سادگیه ..همه جا شاد دلزنده و پر امید باشی....

سلام من عاشق عاشق وبلاگتونم

سلام . امان از دست اونهایی که خودشون رو عقل کل میدونند و برای دیگران جایگاهی قایل نیستند

مریم 1383/11/16 ساعت 00:19

سلام

امروز تولد من بود (:

سلام! بعضی ها خیلی درگیر خودشان هستند و اصلا به غیر خود اهمیتی قایل نیستند... خود محورند و ... ولی اینجور آدمها اول خودشان در عذابند و بعد هم البته دیگران را اذیت میکنند... به قول دوستی که میگفت این جور آدمها ماری در وجودشان دارندکه اول سم را به درون خودشان میریزد بعد هم دیگران را نیش میزند... خدا کند از این نوع نباشیم... دلتان شاداب دوستم!

اپ کن یاسمن جونم..

ببخشید می خواستم بگم که وبلاگ جالبی دارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد