رهایی از عادات بد

چه کنیم تا عادات بد رو رها کنیم؟ این سوالی بود که قول دادم به یه دوست که بهش جواب بدم... اول از همه برای این که بتونیم عادات بد رو رها کنیم لازمه اش شناخت خودمونه... چقدر خودتون رو میشناسید؟ .....

برای شناخت خودتون بهترین راه اینه که در تنهایی و خلوت (شب بهتره) یه کاغذ بردارید و شروع کنید به نوشتن صفات خوب و بدی که دارید.... با کمک لیستی که دارید بهتر میتونید کارتون رو شروع کنید... از اون صفتی که بیشتر داره عذابتون میده شروع کنید... برای ترک هر صفت بد خودتون میتونید یه راه پیدا کنید... یادمه یه دکتر روانشناس میگفت اگه آدمی هستید که خیلی زود عصبانی میشید برای کنترل عصبانیتتون یه کش ماست بندازید به مچ دستتون و هر بار که عصبانی شدید یا استرس بهتون غلبه کرد کش رو محکم بکشید و  ول کنید درد ناشی از برخورد کش به جسم! ذهن رو از موضوعی که مشغولش کرده منحرف میکنه... یا اگر بدقول هستید قرارهاتون رو روی آینه بزنید و برای هر بار خوش قولی به خودتون یه جایزه بدید!!! مثلا خودتون رو به یه قهوه دعوت کنید! یا یه کتاب خوب یا هر چیز دیگه ای که دوست دارید برای خودتون بخرید کادوش کنید و جلوی آینه به خودتون هدیه بدید و بگید این به خاطر اینه که تونستی خوش قول باشی... هر بار که خودتون رو در آینه میبینید زیباییتون رو تحسین کنید (حتی اگه زیبا نیستید!!) و به خودتون بگید که دوستت دارم چون خوبی ...مهربونی ....خوش اخلاقی و......

یه کار خوب دیگه دعا کردنه... شبها قبل از خواب برای اونایی که میدونید نیازمند دعا هستند دعا کنید. اول برای اونایی که زیاد  دوستشون ندارید یا اصلا ازشون خوشتون نمیاد دعا کنید بعد برای اونایی که دوستشون دارید و اگر خوابتون نبرد برای خودتون! و معجزه شگفت انگیزشو ببینید.... فعلا برای این جلسه کافیه...

نظرات 13 + ارسال نظر
نفیسه 1383/11/05 ساعت 21:13

سلام یاسمن جون
خسته نباشی واقعآ زیبا وجذاب می نویسی
من خیلی وقت ها (یعنی همیشه) فرا موشکارم حی میخواستم بپرسم ازت ولی یادم میرفت

حتمآ این راهی که گفتی انجام میدم
ممنون

فرشته مهربون

مریم 1383/11/05 ساعت 23:53

یاسی جون سلام
من که واقعا از خوندن نوشته هات لذت می برم و استفاده می کنم ولی اگر کامنت نمی ذارم به این دلیله که تایپ فارسیم ضعیفه منو ببخش!!!!

سلام یاسمن خانم.چرا خبرم نکردی؟! ازت دلخورم!

باز هم قشنگ نوشتی ،‌مخصوصا اون کش ماستت حرف نداشت!

همیشه سعی می کنم قبل خوابم همین کاری رو که گفتی رو بکنم واقعا جواب می ده قبول دارم حرفت رو /....زت چوغ

سام..
عالی بود..
مثل همیشه..
اپیدماااااا.
خیلی کم پیدا شدی..
راستی من لینک میخوام..(چه پرو ام)

سلام دوستم....ممنون که سر زدی بهم....نوشته هات زیباست

گل عاشق 1383/11/06 ساعت 21:04 http://ashegh.blogfa.com

سلام باسمن جون/مرسی/مفق باشی

سام..
اخی یاسمن جان..قربونت برم..من عجله ندارم..
دندونت خیلی درد داره....میفهمم..!
امیدوارم زود زود خوب شه ..!
دردش درد لثه و دندون خیلی بدههههههههههههههههههههههه
استراحت کن فعلا..
ایشالا زود خوب شی..

هزار و یک روزنه 1383/11/07 ساعت 00:17

قبلنا خیلی غرغرو بودم با یکی رفتم سفر که خیلی غر میزد ...اعصابم خرد کرده بود.پیش خودم گفتم بقیه هم از دست من اینجوری اند ...این شد که ترک کردم:)
ولی تا آدم در مورد یک صفت منفیش به اوج رنج نرسه تصمیم به عوض شدن نمیگیره اینو شک ندارم....
بحث خیلی خوبی راه انداختی...
شمما نگی هم من سر میزنم ...کامنتتو ببینم میفهمم آپ کردی از تذکرت ممنونم...

مریم 1383/11/07 ساعت 01:07

یاسمن جان
ار راهنماییون خیلی متشکرم.

سلام ..
راست می گی یاسمن خانم .. همیشه من این کار می کنم .

مخصوصا دعا برای کسانی که دوست دارم ...

در پناه حق

سلام . . . با اجازت مطلبت رو بعدا آفلاین می خونم. فعلافقط خواستم بگم چون پینگ کرده بودم فکر کردم متوجه آپدیت کردنم می شی . وگرنه شما روی سر بنده جا دارین...شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد