طلاق یا بخشش و ازدواج دوباره؟

بخشش چیز خوبیه نه؟ هر کدوم از ما آدما چقدر میتونیم بخشنده باشیم؟ بزرگی و عظمت روحمون چقدره و تا کجا میتونیم خوشبختی خودمون رو فدای خوشبختی بچه هامون کنیم؟ حادثه ای  چند وقت پیش باعث شد که یکی از دوستانم از شوهرش جدا بشه. متوجه شده بود که شوهرش با خانم دیگه ای دوست شده اونم در حالی که یه دختر دبیرستانی و یه دختر یک ساله داشتند. هر بار سعی کردم خودم رو جای اون خانوم بزارم و ببینم اگه من (خدای نکرده!!!) در این شرایط قرار می گرفتم چه می کردم دیدم حتی تصورش هم حالم رو بد میکنه... تصور این که کسی که عشقت بوده از نظر فرهنگ خانوادگی و مالی هم خیلی از تو پایینتر بوده (همون خانوم آقا رو میگم) و صرفا عشق باعث شده که تو به عنوان شوهر و شریک زندگی و یه همراه تو مشکلات بپذیریش و بعد از سالها زندگی بعد از تحمل کاستی ها و نداریها حالا که به یه جایی زندگیت رسیده که میتونی یه ذره راحت زندگی کنی (تازه هنوزم به راحتی خونه بابا نباشه!!) ببینی که ای وای زیر سر شوهرت بلند شده و  دیگه تو رو نمی خواد و تو چی داری ؟ هیچی... یه جوانی از دست رفته که به پای کسی گذاشتی که لیاقتش رو نداشته!!!! نه لیاقت تو و عشقت و نه لیاقت بچه هاتو که مثل فرشته معصوم و بی گناهن... خوب حالا اگه اون طرف هیچ ادعای پشیمونی هم نکنه و با طلاقی که تو درخواست کردی موافقت کنه چی؟ و بعد از طلاق هی بیاد به بچه ها سر بزنه و بازم حرفی از پشیمونی نزنه چی؟ چقدر باید در انتظار بمونی؟ تا کی به یاد جوانی از دست رفته ات اشک بریزی و طعنه های دیگرون رو تحمل کنی؟ حالا اگه طرف بعد از یک سال بیاد بگه من پشیمونم منو تو خونه راه بده چه میکنی؟ چشماتو میبندی و می گی باشه فکر می کنم این یه سال اصلا تو زندگی ما نبوده... نه این یه سالی که طلاق گرفتیم نه اون یه سالی که کنارم بودی ولی منو نمیدیدی و دلت با دیگری بود.... می گی من حاضر نیستم به خاطر خودخواهی خودم بچه هامو بدبخت کنم؟  ولی این دوست من این کارو کرد و قراره برن چند روز دیگه دوباره عقد کنن....نظرتون چیه؟

 

نظرات 14 + ارسال نظر

من اگه به جای اون خانوم بودم قبول نمیکردم .
آدم عاقل از ۱ نقطه نباید ۲بار ضربه بخوره
بعید میدونم باز به مشکل برخورد نکنن
درست مثل کسانی که معتادن بودن و ترک کردن . بیشتر از ۸۰-۷۰ درصدشون باز رو میارن به مواد
و در مورد این قضیه به ریسکش نمیارزه
حالا باز قضیه اعتیاد فرق میکنه . نمیشه پنهونش کرد . وقتی یه مدتی ازش بگذره آثارش (‌آثار ظاهری) پیدا میشه
ولی در مورد دوستی نه
من کسی را میشناختم ( یه مرد مسن )‌ که بعد از مرگش مشخص شد یه زن دیگه داشته !! یعنی در طول زندگیش هیچ کس حتی زن اولش هم چیزی نفهمید

و صد البته ؛ صلاح مملکت خویش خسروان دانند !

پیمان 1383/10/02 ساعت 20:21 http://peyman59.blogsky.com

سلام
متن رو خواندم اما هر چی فکر کردم نتونستم نظری بدم. راستش قرار گرفتن به جای دوست شما و تصمیم در این باره خیلی سخته.
من آرزو میکنم که هیچکس در موقعیتی قرار نگیره که مجبور بشه یک چنین تصمیمی بگیره.

سلام:تصمیم در این مورد واقعا مشکله برای دوست شما آرزوی موفقیت میکنم......خوشحال میشم بدونم از کجا یه همچنین فکری برای شما پیش اومد....در صورتی که من و برخی از شاگردان در سطح ۱۰ و۱۳ داریم از شای بهره میگیریم
وهیچگونه مشکلی نداشتیم.آیا استاد شما آقای دنگ بود...ممنون میشم بیشتر این مطلب را باز کنید.

امیر 1383/10/03 ساعت 01:21 http://dardeshgh.blogsky.com

سلام امیدوارم که حالت خوب باشه ممنون که به من سر زدی بلاگ خیلی قشنگی داری متنت هم عالی بود

غریبه آشنا 1383/10/03 ساعت 10:12

سلام: متنتون را خوندم باید بگم من هم در چند وقت اخیر دچار یک همچین مشکلی شدم با همین خصوصیات اما خوشبختانه ما هنوز ازدواج نکرده بودیم .فقط قرارش را داشتیم میتونم درکشون کنم من فقط با یاد خدای مهربونم که بهم عقل داد تونستم این فاجعه را فراموش نه تحمل کنم
امیدوارم در عقد مجدد شرایطی را مثل حق طلاق یا مهریه یا هر چیزی که باعث بشه این اقا دیگه از این غلطا نکنهقرار داده باشن براتون ارزوی خوشبختی میکنم

الماس 1383/10/03 ساعت 10:44 http://diamound.co.sr

سلام
ممنون که سر زدی
امیدوارم موفق باشی شرمنده وقت نکردم متن بخونم که نظر بدم بابای

سلام. (تو کامنتهای قبلی اینجا رو پیدا کردم) داداشم همیشه می‌گه طرفت رو درست بشناس پس از اینکه از شخصیتش خوشت اومد عاشقش شو. در ضمن عاشق شدن هیچ تضمینی برای معشوق شدن نیست. پیروز باشی.

مسعود 1383/10/03 ساعت 13:35 http://www.mimic.blogsky.com

سلام عزیز
معذرت که نمی تونم سر بزنم
قربانت

پسرک تنها 1383/10/03 ساعت 15:11 http://asemanesaf.tk

سلام عزیز .....خیلی سخته بخوای به جای کسی تصمیم بگیری .حتی به جای خودت ...........نمیدونم چی باید گفت .....

امان از دست این مردها !!! ... ممنون که به وبلاگم سر زدی ... گفته بودی هروقت آپدیت کردم خبرت کنم ... وبلاگم آپدیت شد ... برگزیدگان فستیوال سینمای پارسی در پائیز ۸۳ و فروهر زرین ، اخبار و مطالبی درباره وضعیت فروش فیلمها ، کمال تبریزی و اظهار نظرش درباره خلیج فارس ، جدیدترین خبرها از فخیم زاده و اصغر هاشمی ، ماجرای اختلاف دو تهیه کننده! و یک خبر تئاتری!! ... منتظر خواندن نظرت در وبلاگم خواهم بود ...

من یار مهربانم 1383/10/04 ساعت 10:40

سلام آپدیتم / فقط میتونم بگم طلاق چیز بدی است خدا نیاره ./

سلام:دوست من تنها استادی که در زمینه شای کار میکند استاد لون مین دنگ است و ایشان هستند که کلیه تغییرات را در شاگردان از راه دور اعمال میکنند.وتمام دروس ایشان بصورت عملی ومنحصر به فرد است.وشاید به جرات اذعان کنم که قوی ترین انرژیها را در روش شای میتوان پیدا کرد.ومتاسفانه استادی که اسم بردید در حدی نیستند که بتوانند شای را تدریس کنند.ونه کسی دیگر در جهان بجز استاد دنگ. اگر خواستید آدرس وشماره تلفن مرکز تهران را به شما ایمیل کنم.تا اگر دوست داشتیدبا این انرژی ها آشنا شوید

دوست خوبم. اولاْ تو خودتو واسه کسانی که تصمیمشون را گرفتند خیلی درگیر نکن. چون فکرت را بی خود اشغال می کنی. دوما اینکه ما در این خصوص که در ایران اسلامی بسیار شایع است دو راه حل داریم. یکی اینکه بگیم مسلمونیم و اسلام و قبول داریم یکی بگیم نه ما می خواهیم به روش حقوق بشر و خارجی ها و حقوق متقابل زندگی کنیم.

مهسا 1383/10/06 ساعت 17:29

سلام
می دونم برای شما نا آشنا هستم. اما امیدوارم باهم آشنا بشیم خدا رو چی دیدی شاید با هم دوست شد یم

من هم خیلی سعی کردم جای دیگران باشم؛فکر کن. تصمیم بگیرم اما نشد من خودم بودم با یک سری افکار عقاید مخصوص خودم؛نمی شه گفت کار این دوست اشتباه بود یا درست. اون کاری رو انجام داد که از نظر من درو نیش در ست بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد