ماموریت برای یک روح

بعضی از آدمها به زلالی بارونن به گرمی خورشید و به زیبایی گل ... روحشون رو می گم. اصلا" نگاهشون که می کنی سراسر صفا و صداقتن... یکی از این آدمای گل داییمه ... مهدی... در جوانیش اعتیاد داشته  و الان ۱۸ ساله که پاکه. وقتی می گم پاک یعنی قلب و روحشم پاکه و زلال . اینجا زندگی نمی کنه امریکاست و الان 3 ساله که سالی یک ماه میاد ایران تا برای معتادین کلاس بگذاره آموزش 12 قدم برای ترک اعتیاد. پارسال توی یکی از کلاساش رفتم دوست داشتم ببینم چی می گه.... چه جمعیتی بود. دختر و پسر... پیر و جوان... بی سواد و تحصیلکرده همه جور آدمی دیده میشد. ثروتمند و فقیر. و اونجا همه با هم برابر بودن هیچ فرقی با هم نداشتن همه درگیر بیماری خانمانسوز اعتیاد. بعضی ها یه روز بود پاک بودن و بعضی 1 سال یا بیشتر. طوری به داییم نگاه می کردن و بهش می چسبیدن که انگار مهدی موعود رو دیدن انگار یه فرشته رو دیدن که اومده اونا رو از سیاهی ها ببره به نور... وای که وقتی 3 ساعت گذشت دیدم چه حالی کردم روحم از تموم حرفاش لذت برده بود... گفتم حتما" نباید به الکل یا مواد مخدر اعتیاد داشته باشی تا این حرفا برات مفید باشه این حرفا برای همه آدمایی که درگیر غرور و کبر و حسد و.... هستن هم به درد می خوره.حتی به درد آدمای خوب هم می خوره که بدونن اگه خوب نباشن چی میشه... این بود که نوارهاشو گرفتم و روزا گوش میدادم. چقدر زیبا و صادقانه از کارها و اشتباهاتی که کرده بود می گفت و این که چی شد که یه دفعه نور خدا رو در درونش حس کرد و همون نور باعث شد که اعتیاد رو بگذاره کنار و هی به خدا نزدیک تر و نزدیکتر شد تا امروز که سی دی ها و نوارای کلاساش هم تو امریکا هم تو ایران راهنمای خیلی هاست برای نزدیکتر شدن به خدا... یه جوری چهره اش رو حانیه ...می گه فقط با کمک کردن به دیگرانه که میتونیم سالم بمونیم... یه صداقتی تو کلامشه که قلب آدمو میلرزونه. الانم اومده ایران یکهفته محلات و اصفهان و قم و کرمان و ... کلاس داشت و از فردا تو یه جایی نزدیک فرهنگسرای بهمن کلاس داره. وقتی میاد ایران براش یه موبایل اجاره می کنم و باور نمی کنید از صبح تا موقعی که بخوابه همینجور آدمایی که یه جوری یا خودشون یا بستگانشون در گیر اعتیادن بهش زنگ میزنن که کمکشون کنه و این مرد نازنین بدون این که اونا رو بشناسه ساعتها باهاشون حرف میزنه تا کمک کنه از تاریکی به روشنایی بیان  و این ماموریتی است که این روح بزرگ قراره در مدت حیاتش در این دنیای فانی انجام بده...

نظرات 16 + ارسال نظر

سلام یلسمن جان . آپدیت هستم

آرش 1383/09/07 ساعت 22:11 http://arash63.blogsky.com

خوش به حالت برای داشتن چنین دایی

سلام یاسمن جان . خوشحالم به توصیه من عمل کردی . مطمئنم که پشیمون نمیشی و از بند گرفتاریت بزودی زود رهایی پیدا می کنی . از قدم رنجه ات هم ممنون به نیروی حیات.

خشایار 1383/09/08 ساعت 20:21 http://skyblog.blogsky.com

سلام!
قشنگ می نویسی! آفرین. مایلی تبادل لینک بکنیم؟
ضمناْ یه وبلاگ می شناسم که مطمئنم بخونی خوشت می آد: www.daryoosh.persianblog.com

به نام آنکه عشق را آفرید
سلام ....سسسسسسسسسسسسسلام

سلام دوست من اولین باره میام اینجا سرزمین من از آشنایی با شما خوشحالهو خوشحال میشه بیای پیشش

با سلام مجدد به تو عزیز . یه لطفی کن و مرا در جریان روند بهبودیت قرار بده ( دوست خوبم آقای آرام بعلت کمی وقت و مشغله زیادی که دارند زیاد نمی توانند به نت سر بزنن ( بر عکس من ) حال به طریقی که میدانی یا آقای آرام را از وضعیتت خبر کن یا به من اطلاع بده من به ایشان اطلاع می دم . ...... یا حق ....... فرهاد

سلام خوشحالم که بهم سر زدی از تبادل لینک هم بسیار بسیار خوشحال میشم ..همیشه شاد سلامت و پر امید باشی....

سلام .. کاش من هم ازاین نور ها ببینم ... اما مطمئن نیستم که بیدارم کنه

سلام .فقط وبتون را دیدم .مطالبش بدک نبود ...پیش ما هم بیایید
www.children1382.persianblog.com

امیدوارم تو کارش موفق باشه و خدا هم بهش پاداش خیر بده.

سلام
خوبی
خیلی عالیه
واقعا از متن زیبا و خواندنی شما لذت بردم
به هم سری بزنید خوشحال میشم
ارادتمند خلوت نشین

سلام یاسمن جان در اولین فرصت خبر بهبودیت و همچنین چیزی را که خواستی به ایشان میگم . سعی میکنم امروز آپدیت کنم ...... یا حق ..... فرهاد

احمد رضا 1383/09/10 ساعت 10:12 http://fasa.blogsky.com

سلام
خیلی خوشحالم از اینکه چنین افرادی هنوز هم وجود دارند و بیشتر از اون افتخار می کنم که این شخص یک ایرانی ست.
فقط با کمک کردن به دیگرانه که میتونیم سالم بمونیم...
عجب جمله ای!!!
تا حالا نشنیده بودم این طرز فکر واقعا سازندست وجالب اینجا ست که به واقعیت هم نزدیک و متاسفم از اینکه تا حالا به این موضوع توجه نکرده بودم واقعا جالبه!!!
خیلی دلم می خواد دایی تون رو ببینم فکر می کنم بشه خیلی چیز ها رو ازشون یاد گرفت.راستی شیراز کلاس نمی ذارن؟ پارتی بازی نمی کنید؟!!
مثل همیشه آموزنده بود شاد و موفق باشید.حالا یک صحبتی بکنید شاید قبول کردن دیگه!!
خدا نگهدار.

سلام به دوست عزیز . آقای آرام سلام رساند و در مورد کمر دردتان گفت که شما در حال تخلیه و بهبودی هستید و برای بهبودی سینوس هایتان لطف کنید و برید ایمیلی که برات فرستادم را بخوانید و عمل کنید . انشاالله با توجه به اینکه شما تا سطح ۳ شای رو گذراندید . حتما این مشکلاتان نیز از طریقی که دوست خوبم آقای آرام ارائه دادند حل خواهد شد ..... یا حق ....... فرهاد

عجب دایی داری!!!!!!!!!ممنونم که آمدی ........آپم اگه دوست داشتی بیا

yassan 1383/09/10 ساعت 18:16 http://spirits.persianblog.com

سلام....آفرین به مهدی آقا من که لذت بردم از این همه اراده وگذشت ....ضمنا بنوعی خوشحالم از اینکه دوتا فرزند دارین امیدوارم زیر سایه شما وهمسر خوبتان خوشبخت بشن وخوتان نیز سرفراز....یاهو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد