ساختن

سلام یه سلام گرم به همه دوستان خوبم ...

امروز میخوام در مورد ساختن صحبت کنم... . مگه قرار این نبود که راههای ساختن خودمون رو که باعث میشه جا برای عشق خدا در درونمون بیشتر بشه رو بهتون بگم؟ فکر میکنید چرا همه جا میگن از خود شناسی به خدا شناسی میرسیم؟ من فکر میکنم اگه ما واقعا در درون خودمون دنبال کمی ها و کاستیها بگردیم.. اگه تلاش بکنیم که صفات خوب رو در درون خودمون تقویت کنیم و صفات بد رو از بین ببریم اونوقت به معنای واقعی خود شناسی کردیم و یه دفعه میبینیم یه چیزی در درونمون عوض شده یه حسی که تا حالا تجربه اش نکردیم یه حسی خیلی قویتر از عشق که به ما آرامش و امنیت میده ... یه حسی که تا تجربه ش نکنید نمیتونید در ک کنید که چی میگم... خوب برای ساختن به یه خودکار و یه کاغذ و مقداری صداقت و کمی اراده احتیاج دارید...

هر موقع از روز که تنهایید و کسی مزاحم خلوتتون نمیشه و تلفن زنگ نمیزنه و زنگ در را کسی نمیزنه (من شب را پیشنهاد میکنم که سکوتش لذت بخش تره) با صداقت کامل یه لیست از صفات اخلاقی تون (خوب و بد) تهیه کنید.. چون قرار نیست کسی جز خودتون این نوشته ها رو بخونه همه چیز رو صادقانه بنویسید مثلا اگر حسود هستید یا کینه ای یا دروغ گو یا ...خجالت نکشید و بنویسید.. و بعد از میون صفات بد اونی رو که بیشتر آزارتون میده انتخاب کنید برای این که از بین ببریدش .. قبلا" گفته باشم که زیادم آسون نیست ولی برای کسی که واقعا" دنبال آرامش تو زندگیشه شدنیه... به محض این که یک عادت بد رو کاملا" از بین بردید و جایش یه صفت خوب جایگزین شد و خوب شکل گرفت میتونید بعدی رو شروع کنید... و از حس زیبای خوب بودن بهره مند بشید... منظر نظرات و سوالها و راهنمایی هاتون هستم .راستی یادتون باشه هیچوقت چند صفت را با هم انتخاب نکنید...  

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم 1383/10/22 ساعت 22:48

سلام
خیلی متن جالبی بود ولی شما ذکری نکردید که این صفت بد رو چطوری از بین ببریم

نفیسه 1383/11/07 ساعت 01:02

سلام یاسمن جان

قبلآ سر کلاس گفته بودین

من هم این کار رو کردم وهمون طور که گفتین تونستم

و روی مانیتور کامپیوترم چسبوندم

و انقدر چشم خورد که بالاخره تونستم ادت بده

زود قضاوت کردنو تا حدودی یعنی

٪۴تونستم

ولی باز سعی میکنم

ممنون

سبز باشید
۰

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد